Jump to content
  • 0

Een programma opstarten...


johan

Question

Posted

Mijn vraagje: hoe kan ik met een filemakerscript een programma opstarten? Welke plugin heb ik er eventueel voor nodig? Dank bij voorbaat!

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted
Mijn vraagje: hoe kan ik met een filemakerscript een programma opstarten? Welke plugin heb ik er eventueel voor nodig? Dank bij voorbaat!

 

 

met send message.

  • 0
Posted

Met open URL start je een browser op om naar een bepaalde site te gaan.

Met send mail (send message vond ik niet) start je een emailprogramma op.

Maar hoe kan ik eender welk programma opstarten: ik wil meer bepaald een klein programmake opstarten om barcodes mee te genereren!?

  • 0
Posted
Met een Send DDE Execute of Open URL kan het ook... beide met meer of minder opties, Send Message is wel het meest voor dit doel bestemd.

Waar vind ik send DDE Execute? Sorry als ik stomme vragen stel.( 'k Heb niet de moeite gedaan om in de help-files te kijken!)

  • 0
Posted
Met open URL start je een browser op om naar een bepaalde site te gaan.

Met send mail (send message vond ik niet) start je een emailprogramma op.

Maar hoe kan ik eender welk programma opstarten: ik wil meer bepaald een klein programmake opstarten om barcodes mee te genereren!?

 

 

in de ned. filemaker "bericht verzenden" en dan op bestand klikken.

Ik dacht niet dat iemand gesproken heeft over send mail.

  • 0
Posted

Sorry! Ik heb de dingen onnodig moeilijk gemaakt :oops:

 

Ik wilde alleen aangeven dat er meer wegen naar Rome leiden, maar ik geloof dat Johan geholpen is met het voorbeeld van GlV.

 

Trouwens: het wel of niet vinden van die andere opties hangt mogelijk samen met de versie die je gebruikt.

  • 0
Posted
Met volgend voorbeeld kan je gelijk welke applicatie/document starten gewoon door het pad en bestand in te geven

 

Glenn,

 

Hallo Glenn, ik krijg je bestandje maar niet binnen hoor. Telkens loopt mijn browser vast (zowel IExplorer als Safari) en dikwijls zie ik zelfs geen downloadmogelijkheid! Zijn er teveel mensen aan het downloaden?

  • 0
Posted

Let wel het voorbeeldje is windows only. :(

Ik zag de sendmessage staan en de send DDE ... dit zijn windows script stappen.

 

Ik heb nog geen voorbeeldje voor Mac maar via applescipt moet dit zeker kunnen.

 

 

groetjes

  • 0
Posted
Let wel het voorbeeldje is windows only. :(

Ik zag de sendmessage staan en de send DDE ... dit zijn windows script stappen.

 

Ik heb nog geen voorbeeldje voor Mac maar via applescipt moet dit zeker kunnen.

 

 

groetjes

 

Aha dat is de reden waarom ik er niet uit geraakte. In Windows is het dus heel simpel met "send message" te verwezenlijken...maar deze scriptstap is er dus niet in Filemaker voor Mac. Het moet dus met een applescriptje gebeuren maar dat programmeertaaltje heb ik helaas nog altijd niet geleerd....

  • 0
Posted
Let wel het voorbeeldje is windows only. :(

Ik zag de sendmessage staan en de send DDE ... dit zijn windows script stappen.

 

Ik heb nog geen voorbeeldje voor Mac maar via applescipt moet dit zeker kunnen.

 

 

groetjes

 

Aha dat is de reden waarom ik er niet uit geraakte. In Windows is het dus heel simpel met "send message" te verwezenlijken...maar deze scriptstap is er dus niet in Filemaker voor Mac. Het moet dus met een applescriptje gebeuren maar dat programmeertaaltje heb ik helaas nog altijd niet geleerd....

 

Diezelfde scriptstap heet onder mac 'Stuur Apple Event' en dat werkt nog beter! :-)

 

Rene

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...