johan Posted June 3, 2003 Posted June 3, 2003 Mijn vraagje: hoe kan ik met een filemakerscript een programma opstarten? Welke plugin heb ik er eventueel voor nodig? Dank bij voorbaat! Quote
0 se7en Posted June 3, 2003 Posted June 3, 2003 Mijn vraagje: hoe kan ik met een filemakerscript een programma opstarten? Welke plugin heb ik er eventueel voor nodig? Dank bij voorbaat! met send message. Quote
0 Duckie Posted June 4, 2003 Posted June 4, 2003 Met een Send DDE Execute of Open URL kan het ook... beide met meer of minder opties, Send Message is wel het meest voor dit doel bestemd. Quote
0 johan Posted June 4, 2003 Author Posted June 4, 2003 Met open URL start je een browser op om naar een bepaalde site te gaan. Met send mail (send message vond ik niet) start je een emailprogramma op. Maar hoe kan ik eender welk programma opstarten: ik wil meer bepaald een klein programmake opstarten om barcodes mee te genereren!? Quote
0 johan Posted June 4, 2003 Author Posted June 4, 2003 Met een Send DDE Execute of Open URL kan het ook... beide met meer of minder opties, Send Message is wel het meest voor dit doel bestemd. Waar vind ik send DDE Execute? Sorry als ik stomme vragen stel.( 'k Heb niet de moeite gedaan om in de help-files te kijken!) Quote
0 se7en Posted June 4, 2003 Posted June 4, 2003 Met open URL start je een browser op om naar een bepaalde site te gaan.Met send mail (send message vond ik niet) start je een emailprogramma op. Maar hoe kan ik eender welk programma opstarten: ik wil meer bepaald een klein programmake opstarten om barcodes mee te genereren!? in de ned. filemaker "bericht verzenden" en dan op bestand klikken. Ik dacht niet dat iemand gesproken heeft over send mail. Quote
0 GlV Posted June 4, 2003 Posted June 4, 2003 Met volgend voorbeeld kan je gelijk welke applicatie/document starten gewoon door het pad en bestand in te geven Glenn, startApplication.fp5 Quote
0 Duckie Posted June 4, 2003 Posted June 4, 2003 Sorry! Ik heb de dingen onnodig moeilijk gemaakt Ik wilde alleen aangeven dat er meer wegen naar Rome leiden, maar ik geloof dat Johan geholpen is met het voorbeeld van GlV. Trouwens: het wel of niet vinden van die andere opties hangt mogelijk samen met de versie die je gebruikt. Quote
0 johan Posted June 4, 2003 Author Posted June 4, 2003 Met volgend voorbeeld kan je gelijk welke applicatie/document starten gewoon door het pad en bestand in te geven Glenn, Hallo Glenn, ik krijg je bestandje maar niet binnen hoor. Telkens loopt mijn browser vast (zowel IExplorer als Safari) en dikwijls zie ik zelfs geen downloadmogelijkheid! Zijn er teveel mensen aan het downloaden? Quote
0 GlV Posted June 4, 2003 Posted June 4, 2003 Let wel het voorbeeldje is windows only. Ik zag de sendmessage staan en de send DDE ... dit zijn windows script stappen. Ik heb nog geen voorbeeldje voor Mac maar via applescipt moet dit zeker kunnen. groetjes Quote
0 johan Posted June 4, 2003 Author Posted June 4, 2003 Let wel het voorbeeldje is windows only. Ik zag de sendmessage staan en de send DDE ... dit zijn windows script stappen. Ik heb nog geen voorbeeldje voor Mac maar via applescipt moet dit zeker kunnen. groetjes Aha dat is de reden waarom ik er niet uit geraakte. In Windows is het dus heel simpel met "send message" te verwezenlijken...maar deze scriptstap is er dus niet in Filemaker voor Mac. Het moet dus met een applescriptje gebeuren maar dat programmeertaaltje heb ik helaas nog altijd niet geleerd.... Quote
0 rgaros Posted June 5, 2003 Posted June 5, 2003 Let wel het voorbeeldje is windows only. Ik zag de sendmessage staan en de send DDE ... dit zijn windows script stappen. Ik heb nog geen voorbeeldje voor Mac maar via applescipt moet dit zeker kunnen. groetjes Aha dat is de reden waarom ik er niet uit geraakte. In Windows is het dus heel simpel met "send message" te verwezenlijken...maar deze scriptstap is er dus niet in Filemaker voor Mac. Het moet dus met een applescriptje gebeuren maar dat programmeertaaltje heb ik helaas nog altijd niet geleerd.... Diezelfde scriptstap heet onder mac 'Stuur Apple Event' en dat werkt nog beter! Rene Quote
Question
johan
Mijn vraagje: hoe kan ik met een filemakerscript een programma opstarten? Welke plugin heb ik er eventueel voor nodig? Dank bij voorbaat!
11 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.