Jump to content
  • 0

Records weergeven per behandeling

Mr Bean

Question

Posted

Ik wil artikelen weergeven per behandeling. Ik kan dit op het moment alleen in een schermafdruk weergeven.

Het gaat om een voorraad-database voor een staalhandel, waarin artikelen met verschillende behandelingen worden opgeslagen.

zoals :

UNP 80

onbehandeld

10 x 6000 mm

20 x 6000 mm

Gestraald + rode lasmenie

20 x 6000 mm

10 x 6000 mm

de opbouw is als volgt :

UNP 80 = artikelrecord, waaraan alle artikelregels gerelateerd zijn op snelzoekcoden . Deze artikelregels kunnen verschillen behandelingen

hebben. Nu wil ik dat alle artikelregels per behandeling worden weergegeven.

bvd .

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je laat de artikelregels in een portaal zien?

Is het mogelijk het portaal te sorteren op behandeling? Eventueel een extra veld aanmaken per behandeling.

Via voorwaardelijke opmaak kun je dan per behandeling een (achtergrond)kleur instellen in het portaal.

• 0
Posted

Dank voor Uw snelle reactie.

Ik wilde in eerste instantie de records in "lijstweergave" sorteren per behandeling.

Dit om eea overzichtelijk te houden. Met de voorwaardelijke opmaak moet ik per

behandeling een opmaak opgeven. Dit is lastig als er later meer behandelingen worden

toegevoegd.

Is er echt geen mogelijkheid om de records zonder portaal in "lijstweergave" per behandeling te sorteren ?

bvd Arjan

• 0
Posted

Voorwaardelijke opmaak werkt ook op lijstweergave.

Er moet inderdaad wel per behandeling een opmaak opgegevens worden, maar dat is eenmalig.

Wat ook mogelijk is is om met tussenkoppen te werken. Dat gaat via rapportweergave. Sorteren op 'behandeling' en per behandeling verschijnt een kopje. Als je die in je layout een achtergrondje geeft heb je ook een goed overzicht.

• 0
Posted

Tussenkoppen ??( bedoelt U "subresume gesorteerd op" )

Ik kan niets vinden wat met "tussenkoppen" te maken heeft. Een subresume

werkt alleen in afdruk mode.

Kunt U me een eindje op weg helpen. ( staar me al enkele dagen blind op dit onderwerp )

gr Arjan

• 0
Posted

Excuss, dat is de goede term: "subresume gesorteerd op", werkt ook in Lijstweergave.

Als je een nieuwe layout aanmaakt kun je kiezen voor lijst/rapport met gegroepeerde gegevens.

Dat kun je direct in een scripts laten vastleggen.

Als je dan op de layout het gedeelte van de subresume een andere kleur geeft dan krijg je dus "tussenkopjes"

• 0
Posted

Dit werk prima, alleen niet in bladermodus. Ik wil de voorraad lijst gegroepeerd weergeven ( op het scherm )

" Subresume gesorteerd op" werk volgens mij alleen in afdruk modus, zie ik iets over het hoofd ??

Is er een mogelijkheid om dit ook in "blader modus" weer te geven ??

gr Arjan