Ga naar inhoud
  • 0

Records weergeven per behandeling


Mr Bean

Vraag

Ik wil artikelen weergeven per behandeling. Ik kan dit op het moment alleen in een schermafdruk weergeven.

 

Het gaat om een voorraad-database voor een staalhandel, waarin artikelen met verschillende behandelingen worden opgeslagen.

 

zoals :

 

UNP 80

 

onbehandeld

10 x 6000 mm

20 x 6000 mm

Gestraald + rode lasmenie

20 x 6000 mm

10 x 6000 mm

 

de opbouw is als volgt :

UNP 80 = artikelrecord, waaraan alle artikelregels gerelateerd zijn op snelzoekcoden . Deze artikelregels kunnen verschillen behandelingen

hebben. Nu wil ik dat alle artikelregels per behandeling worden weergegeven.

 

bvd .

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor Uw snelle reactie.

 

Ik wilde in eerste instantie de records in "lijstweergave" sorteren per behandeling.

Dit om eea overzichtelijk te houden. Met de voorwaardelijke opmaak moet ik per

behandeling een opmaak opgeven. Dit is lastig als er later meer behandelingen worden

toegevoegd.

 

Is er echt geen mogelijkheid om de records zonder portaal in "lijstweergave" per behandeling te sorteren ?

 

 

bvd Arjan

Link naar reactie
  • 0

Voorwaardelijke opmaak werkt ook op lijstweergave.

Er moet inderdaad wel per behandeling een opmaak opgegevens worden, maar dat is eenmalig.

 

Wat ook mogelijk is is om met tussenkoppen te werken. Dat gaat via rapportweergave. Sorteren op 'behandeling' en per behandeling verschijnt een kopje. Als je die in je layout een achtergrondje geeft heb je ook een goed overzicht.

Link naar reactie
  • 0

Excuss, dat is de goede term: "subresume gesorteerd op", werkt ook in Lijstweergave.

 

Als je een nieuwe layout aanmaakt kun je kiezen voor lijst/rapport met gegroepeerde gegevens.

Dat kun je direct in een scripts laten vastleggen.

Als je dan op de layout het gedeelte van de subresume een andere kleur geeft dan krijg je dus "tussenkopjes"

Link naar reactie
  • 0

Dit werk prima, alleen niet in bladermodus. Ik wil de voorraad lijst gegroepeerd weergeven ( op het scherm )

 

" Subresume gesorteerd op" werk volgens mij alleen in afdruk modus, zie ik iets over het hoofd ??

 

Is er een mogelijkheid om dit ook in "blader modus" weer te geven ??

 

gr Arjan

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...