Jump to content
  • 0

Relatie selecteren op veld

dudematters

Question

Posted

Ik heb een veld waarin de naam van een relatie tussen twee tabellen staat. Kan ik deze inhoud gebruiken om in de relatie iets op te zoeken door middel van een berekening?

Voorbeeld;

Veld: Knop1 Waarde in veld: P11H

Er bestaat ook een relatie tussen twee tabellen die P11H genoemd is, die wil ik gebruiken om informatie op te halen.

Kan dit? Ik heb namelijk heel veel relaties die P11H, P12H, P13H... genoemd zijn, en die kan ik natuurlijk in een script met parameter wel ophalen, maar ik zoek iets slims, zodat ik niet voor iedere knop een 'If Get(ScriptParameter)="P11H" .... End If' hoef te maken.

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Sinds FM11 beschik je over 'Set Field By Name' waarmee je de veldnaam van het veld waarin je wat wilt zetten kunt berekenen.

En met, ik dacht FM7 al, is er 'GetField' waarbij je de veldnaam van het veld wat je op wilt halen kunt berekenen.

Daarnaast heb je de Get-functies 'ActiveFieldContent', 'ActiveFieldName', 'ActiveFieldTableName' en 'LayoutTableName' waarmee je de nodige info kan opvragen.

Daarmee zou je een eind moeten komen.

rmw