Jump to content
  • 0

netwerkstapel

Wim Bongertman

Question

Posted

Ik heb deze week een nieuwe pc in gebruik genomen.

Bij het overzetten van de bestanden van mijn programma kwam de melding dat de bestanden niet konden worden samengebruikt. Dat heb ik ingesteld.

Maar nu komt de volgende melding:

Filemaker kan een bestand niet samengebruiken of een client van een bestand zijn omdat de netwerkstapel niet kan worden geinitialiseerd.

Weet iemand wat deze melding inhoud en hoe hij moet worden ingesteld.

Met vriendelijke groet

Wim Bongertman

21 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

en opgelost. Bij mijn klant althans.

Het bestand server.mer is corrupt, vervang deze door ééntje die op een werkende computer staat en het zal werken.

Waarom dit bestand niet goed is opgebouwd... geen idee.

• 0
Posted

Dag Wim,

Ook bij mij was het een brandschone installatie van versie 8. Is al honderd keren goed gegaan en nu ineens... weet niet waarom.

Het bestand staat in de program files in de map van Filemaker. Je vindt hem ongetwijfeld.

Groeten,

Wim.

• 0
Posted

Dag Wim

Server.pem lijkt onvindbaar. Server.mer staat er wel, bedoel je hiermee misschien hetzelfde bestand?

Overigens heb je het over een installatie filemaker 8 en dit is 9 waar we nu over praten, zit hierin het verschil?

Ik heb de installatie gedaan op een laptop met windows 7. Zou het komen uit deze windows versie?

• 0
Posted

Excuses, navraag leert dat het inderdaad om server.mer gaat!

Ik had het probleem op een XP...

Probeer de server.mer van een computer te halen waar exact dezelfde versie van Filemaker draait. Minste kans op problemen.

• 0
Posted

Het risico nemend dat ik hier iets doms plaats: zou het kunnen dat je je FileMaker Server ingesteld hebt op SSL in de security settings? Die .pem en .mer files doen me veronderstellen dat er credentials moeten geinitialiseerd worden.

• 0
Posted

Beste Peter,

Het betreft geen server installatie, maar een filemaker 9 installatie op een windows 9 PC.

Het gekke is dat deze installatie door vele mensen al vele keren is gedaan. Superwimmie geeft aan het fout ging op een XP installatie. Dat zou toch al duizenden keren moeten zijn geinstalleerd.

Ik zou me nog kunnen bedenken dat het een combinatie fout is die ontstaat uit hardware en besturingssysteem + installatiesoftware in combinatie met filemaker. Ik weet nog dat AvD een installatie van filemaker op een Vista versie niet aan de loop heeft kunnen krijgen. Terwijl dat bij mij vloeiend ging.

Maar goed. Deze problemen lijken dus te kunnen worden opgelost.

Beste Wim

Ik dacht al dat het door mij gemelde verschil in het te vervangen bestand, de goede moest zijn. Ik ga dan vanavond even vervangen en kijken of dit de oplossing is.

Bedankt voor het meedenken

• 0
Posted

En inderdaad, probleem opgelost.

Blijft het natuurlijk nog leuk om uit te zoeken waardoor dit opeens ins ontstaan. Ik heb filemaker 9 al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, bleef zelfde probleem.

Wanneer het probleem ook bij superwimmie ontstaat bij een xp machine is het niet te wijten aan het besturingssysteem.

De link van Peter geeft inderdaad een beschrijving en een oplossing. Hierin spreekt men van het server.pem bestand welke kleiner is als plm 5 kb. Hij is inderdaad 4 kb. bij mij. Op de oude computer is hij 6 kb. Het verplaatsen van dit bestand naar de nieuwe computer is dus de oplossing.

Ik maak gebruik van een kompleet nieuwe laptop met een geheel nieuwe windows 7 installatie. De enigste geinstalleerde software is een mail client en een virusscanner. Verder niets. Vervolgens filemaker geinstalleerd en dus met deze foute server.pem. Rara hoe kan dit.

• 0
Posted

Het probleem blijkt inderdaad structureel. Mijn klant heeft 5 clients geïnstalleerd met windows 7 met als resultaat 5x een corrupt bestand. Vervangen van de server.pem bracht telkens soelaas.

• 0
Posted

Toch vreemd, ik had het probleem nooit eerder opgemerkt en / of er van gehoord. Met zoeken - via het forum - kwam ik niet tot de oplossing.

En opeens zijn er meerdere gevallen gemeld.

Misschien na een laatste windows opdate? - Hoewel de oplossing van Peter ook een beschrijving geeft van dezelfde problemen via de Mac

• 0
Posted

Ik ben afgelopen week bij die klant geweest. Naar ik meen te zien is op de betrokken stations IP6 ingestalleerd geweest in de netwerkinstellingen, op die systemen is het fout gegaan.

't Kan toeval zijn...

Feit is dat Windows 7 en de nieuwste versies van XP de instellingen van IP6 automatisch meenemen tegenwoordig.

• 0
Posted

Blijkbaar zou dit kleine bestandje dus veel van mijn zorgen kunen oplossen ...

Ik bven al tevreden dat ook heel wat andere mensne dezelfde kopzorgen hadden, alhoewel dat niet steeds te lezen was in de discussies hieromtrent.

Feit is dat aanvankelijk op ...

een Vista :

een fmp 903 adv. "problemen" had

een fmp 103 geen problemen

een Win 7 (maagdelijk):

een fmp 8 "problemen" had

een fmp 903 "problemen" had.

Na het herplaatsen van de 6 k-grote "server.pem" van de 10.0.3 naar de andere drie fmp's blijkt

enkel de fmp 903 op Vista nog kuren te vertonen...

De rest is OK én de bestanden zijn nu ook ( pas) in een netwerk zichtbaar !

Is dit eindelijk het licht aan het eind van de tunnel ?

• 0
Posted

Bij een klant ging het ook mis bij installatie van Filemaker Pro op een Terminal Server met Windows 2008. Vervangen van het server.pem bestand bracht soelaas.

• 0
Posted

Hoi,

Wij gebruiken fmp 903 adv en hebben al geruime tijd het probleem met de stack melding. Helaas beschikken wij niet meer over een oude PC waar het niet corrupte bestand server.pem op zou staan.

Enig idee hoe het probleem op te lossen?

Groeten,

Jan.

Blijkbaar zou dit kleine bestandje dus veel van mijn zorgen kunen oplossen ...

Ik bven al tevreden dat ook heel wat andere mensne dezelfde kopzorgen hadden, alhoewel dat niet steeds te lezen was in de discussies hieromtrent.

Feit is dat aanvankelijk op ...

een Vista :

een fmp 903 adv. "problemen" had

een fmp 103 geen problemen

een Win 7 (maagdelijk):

een fmp 8 "problemen" had

een fmp 903 "problemen" had.

Na het herplaatsen van de 6 k-grote "server.pem" van de 10.0.3 naar de andere drie fmp's blijkt

enkel de fmp 903 op Vista nog kuren te vertonen...

De rest is OK én de bestanden zijn nu ook ( pas) in een netwerk zichtbaar !

Is dit eindelijk het licht aan het eind van de tunnel ?

• 0
Posted

zelfde probleem gehad, inderdaad verbetering na vervangen bestand. Kreeg wel eerste maal na vervangen extra pop-up in verband met blokkeren gebruik filemaker bij gebruik van een niet thuis netwerk. Had internet netwerk bij deze pc inderdaad anders aangeduid als op vorig (geen thuisnetwerk gekozen maar bedrijfsnetwerk), is dit misschien de oorzaak???