Ga naar inhoud
  • 0

netwerkstapel


Wim Bongertman

Vraag

Ik heb deze week een nieuwe pc in gebruik genomen.

 

Bij het overzetten van de bestanden van mijn programma kwam de melding dat de bestanden niet konden worden samengebruikt. Dat heb ik ingesteld.

 

Maar nu komt de volgende melding:

 

Filemaker kan een bestand niet samengebruiken of een client van een bestand zijn omdat de netwerkstapel niet kan worden geinitialiseerd.

 

Weet iemand wat deze melding inhoud en hoe hij moet worden ingesteld.

 

Met vriendelijke groet

 

Wim Bongertman

Link naar reactie

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Peter,

 

Het betreft geen server installatie, maar een filemaker 9 installatie op een windows 9 PC.

 

Het gekke is dat deze installatie door vele mensen al vele keren is gedaan. Superwimmie geeft aan het fout ging op een XP installatie. Dat zou toch al duizenden keren moeten zijn geinstalleerd.

 

Ik zou me nog kunnen bedenken dat het een combinatie fout is die ontstaat uit hardware en besturingssysteem + installatiesoftware in combinatie met filemaker. Ik weet nog dat AvD een installatie van filemaker op een Vista versie niet aan de loop heeft kunnen krijgen. Terwijl dat bij mij vloeiend ging.

 

Maar goed. Deze problemen lijken dus te kunnen worden opgelost.

 

Beste Wim

 

Ik dacht al dat het door mij gemelde verschil in het te vervangen bestand, de goede moest zijn. Ik ga dan vanavond even vervangen en kijken of dit de oplossing is.

 

Bedankt voor het meedenken

Link naar reactie
  • 0

En inderdaad, probleem opgelost.

 

Blijft het natuurlijk nog leuk om uit te zoeken waardoor dit opeens ins ontstaan. Ik heb filemaker 9 al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, bleef zelfde probleem.

 

Wanneer het probleem ook bij superwimmie ontstaat bij een xp machine is het niet te wijten aan het besturingssysteem.

 

De link van Peter geeft inderdaad een beschrijving en een oplossing. Hierin spreekt men van het server.pem bestand welke kleiner is als plm 5 kb. Hij is inderdaad 4 kb. bij mij. Op de oude computer is hij 6 kb. Het verplaatsen van dit bestand naar de nieuwe computer is dus de oplossing.

 

Ik maak gebruik van een kompleet nieuwe laptop met een geheel nieuwe windows 7 installatie. De enigste geinstalleerde software is een mail client en een virusscanner. Verder niets. Vervolgens filemaker geinstalleerd en dus met deze foute server.pem. Rara hoe kan dit.

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar zou dit kleine bestandje dus veel van mijn zorgen kunen oplossen ...

 

Ik bven al tevreden dat ook heel wat andere mensne dezelfde kopzorgen hadden, alhoewel dat niet steeds te lezen was in de discussies hieromtrent.

 

Feit is dat aanvankelijk op ...

 

een Vista :

een fmp 903 adv. "problemen" had

een fmp 103 geen problemen

 

een Win 7 (maagdelijk):

een fmp 8 "problemen" had

een fmp 903 "problemen" had.

 

Na het herplaatsen van de 6 k-grote "server.pem" van de 10.0.3 naar de andere drie fmp's blijkt

enkel de fmp 903 op Vista nog kuren te vertonen...

 

De rest is OK én de bestanden zijn nu ook ( pas) in een netwerk zichtbaar !

 

 

Is dit eindelijk het licht aan het eind van de tunnel ?

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Wij gebruiken fmp 903 adv en hebben al geruime tijd het probleem met de stack melding. Helaas beschikken wij niet meer over een oude PC waar het niet corrupte bestand server.pem op zou staan.

 

Enig idee hoe het probleem op te lossen?

 

Groeten,

Jan.

 

 

 

 

Blijkbaar zou dit kleine bestandje dus veel van mijn zorgen kunen oplossen ...

 

Ik bven al tevreden dat ook heel wat andere mensne dezelfde kopzorgen hadden, alhoewel dat niet steeds te lezen was in de discussies hieromtrent.

 

Feit is dat aanvankelijk op ...

 

een Vista :

een fmp 903 adv. "problemen" had

een fmp 103 geen problemen

 

een Win 7 (maagdelijk):

een fmp 8 "problemen" had

een fmp 903 "problemen" had.

 

Na het herplaatsen van de 6 k-grote "server.pem" van de 10.0.3 naar de andere drie fmp's blijkt

enkel de fmp 903 op Vista nog kuren te vertonen...

 

De rest is OK én de bestanden zijn nu ook ( pas) in een netwerk zichtbaar !

 

 

Is dit eindelijk het licht aan het eind van de tunnel ?

Link naar reactie
  • 0

zelfde probleem gehad, inderdaad verbetering na vervangen bestand. Kreeg wel eerste maal na vervangen extra pop-up in verband met blokkeren gebruik filemaker bij gebruik van een niet thuis netwerk. Had internet netwerk bij deze pc inderdaad anders aangeduid als op vorig (geen thuisnetwerk gekozen maar bedrijfsnetwerk), is dit misschien de oorzaak???

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...