In xp heb ik 2 useraccounts: useradm (met alle rechten) en user1 (met beperkte rechten). In xp is er tevens een locatie voorzien voor gedeelde bestanden. Wanneer ik vanuit useradm hier .fp5 bestanden naar toe sleep en vervolgens aanlog als user1 kan ik deze bestanden alleen openen als 'alleen-lezen'. Andere bestanden (zoals .xls en .doc) zijn wel vlot editeerbaar.
Als ik de .fp5 bestanden vanuit useradm kopieer naar de documentenmap van user1 en vervolgens aanlog als user1 en de bestanden dan versleep naar de map gedeelde documenten, kunnen beide gebruikers wel zonder problemen de bestanden editeren.
Question
edc
In xp heb ik 2 useraccounts: useradm (met alle rechten) en user1 (met beperkte rechten). In xp is er tevens een locatie voorzien voor gedeelde bestanden. Wanneer ik vanuit useradm hier .fp5 bestanden naar toe sleep en vervolgens aanlog als user1 kan ik deze bestanden alleen openen als 'alleen-lezen'. Andere bestanden (zoals .xls en .doc) zijn wel vlot editeerbaar.
Als ik de .fp5 bestanden vanuit useradm kopieer naar de documentenmap van user1 en vervolgens aanlog als user1 en de bestanden dan versleep naar de map gedeelde documenten, kunnen beide gebruikers wel zonder problemen de bestanden editeren.
Waarom lukt het op de eerste manier niet?
0 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.