Jump to content
  • 0

back up via FM-Server schedules naar iBook

Richard

Question

Posted

Bestaat er een mogelijkheid om vanuit 'schedules' van Filemaker Server 5.5v2 onder Mac OS 10.1.5 een back up te schrijven naar een andere server via een netwerk.

Doel is om vanaf de server een back up naar een iBook te schrijven, zodat er een kopie buitenshuis bewaard kan worden igv. brand ed.

Probleem is: ik kan niet op het netwerk 'kijken' als ik een map voor m'n back up moet aanwijzen vanuit schedules.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

ik doe zoiets met een vast werkstation in het netwerk vanwaar via een point-to-point ISDN-verbinding de files dan doorgestuurd worden naar een andere vestiging.

dus,

op je iBook een map toegankelijk maken

je iBook in het netwerk hangen met de FM Server

op de server die gedeelde map op je bureaublad brengen

en dan een shedule maken die de bestanden erin copieert

• 0
Posted

...ik probeer via een lokaal netwerk dat iBook te bereiken, niet een externe server.

...via schedules >> 'back up to:' krijg ik niet de mogelijkheid de gedeelde map te kiezen (kan 'm niet eens zien)

• 0
Posted

Ben er al uit.

De map die via het netwerk op je buroblad ligt, moet je onder 'favorieten' plaatsen. De favorieten zijn wel aan te spreken vanuit schedules...

Bedankt voor het meedenken.