Jump to content
  • 0

FM 6 gezocht

RuudM

Question

Posted

Al sinds jaren gebruik ik FM85 dat indertijd als update op FM6 is aangeschaft. Nu ik de computer ga vervangen kom ik met de licentie in de problemen omdat bij een update gezocht wordt naar de oude versie - dïe er niet meer op staat. Nu heb ik wel het originele serienummer nog maar de FM6 software is kwijt. Ik vermoed dat als ik het oude pakket installeer dan de nieuwe versie erbij kan installeren. Heeft iemand voor mij de oude FM6 Pro versie (zonder serienummer) zodat ik weer verder kan?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Meestal is het zo dat bij een upgrade installatie kan worden volstaan met het opgeven van het oude serienummer. Ik weet niet zeker of dat bij FM 8.5 ook zo was.

Heb je dit geprobeerd?

• 0
Posted

Het heeft vreemd genoeg niet gewerkt, terwijl ik dat wel verwacht had.

Bellen met FM helpdesk leerde mij dat de ondersteuning ook maar tot versie 9 ging. Men adviseerde om versie 11 te kopen en die dan te downgraden naar 9. Maar versie 11 gebruiken kon natuurlijk ook, men vertelde mij dat de data van FM6 te gebruiken is in 11. Maar ja, met échte licenties in de hand is dat natuurlijk wel een dure optie.

Indertijd was er een aanbieding om in 1 x van versie 6 naar 8 over te stappen, oten besloot ik om een gewone versie 8 te kopen, die was toevallig in een stoffige hoek terug te vinden. En het serienummer van FM8 werkte gelukkig voor FM8Adv (ik begon nl. zelf pas te programmeren rond 2006, vandaar die tussenstap ;-)

Eind goed al goed. Met dank voor de reacties.