Jump to content
  • 0

Ingewikkeld export probleem

jojo83

Question

Posted

Ik heb een FM database waarvan de producten moeten worden geëxporteerd naar een webshop.

Er zijn producten die als optie van een ander product op de webshop moeten komen. Dus als een klant bijv. op de webshop kiest voor een PRINTER dan kan de klant daar als optie PAPIERLADE en NETWERKKAART selecteren.

PAPIERLADE en NETWERKKAART zijn echter ook los verkrijgbaar.

De Producten PAPIERLADE en NETWERKKAART krijgen in filemaker twee namen. naam 1 is de volledige naam en naam 2 is de naam die wordt gebruikt als optienaam bij PRINTER.

D.m.v. een koppeltabel worden Producten PAPIERLADE en NETWERKKAART aan product PRINTER gekoppeld.

De producten worden automatisch naar de webshop geëxporteerd. dit is geen probleem. Echter het koppelen van Producten PAPIERLADE en NETWERKKAART aan product PRINTER geeft problemen. In de webshop gaat die d.m.v. één tekstveld genaamd "optie".

Ik moet dus bij de export van product PRINTER het veld "optie" meegeven met de volgende opmaak: "PAPIERLADE naam2, NETWERKKAART naam 2"

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik hoop dat het verhaal duidelijk is.

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Met de List functie reken je optie uit in de hoofdtabel. Met Substitute vervang je door .

Ik ga er van hier uit dat de koppel tabel enkel ID's bevat, en je een relatie verder moet "pipen" om naam2 weer op te halen.

Substitute ( List ( hoofd_koppel_hoofd::naam2 ) ; "¶" ; ", " )

• 0
Posted
Met de List functie reken je optie uit in de hoofdtabel. Met Substitute vervang je door .

Ik ga er van hier uit dat de koppel tabel enkel ID's bevat, en je een relatie verder moet "pipen" om naam2 weer op te halen.

Substitute ( List ( hoofd_koppel_hoofd::naam2 ) ; "¶" ; ", " )

Bovenstaande is gelukt. Je hebt inderdaad gelijk dat de koppeltabel enkel de ID's bevat. Het is ook gelukt Naam2 op te halen.

In Principe is mijn eerste vraag dus opgelost. Het verhaal is echter nog iets ingewikkelder (Ik was bang dat als ik dit al in de openingspost had vermeld het verhaal niet meer duidelijk was)

De opmaak van het veld optie is namelijks als volgt: "PAPIERLADE naam2[ PAPIERLADE prijs], NETWERKKAART naam 2[NETWERKKAART prijs]"

Dus achter het product moet tussen [] nog de prijs.

Stap 3 is helemaal ingewikkeld. In de producttabel is namelijk ook nog een categorie opgegeven. deze moet eigenlijk ook in het optieveld worden verwerkt. het is echter ook mogelijk dat twee producten dezelfde categorie hebben. Bijvoorbeeld de de producten A4 PAPIER en A3 PAPIER vallen beide in de categorie PAPIER. de categorie moet dan maar 1x in de opmaak van het optieveld voorkomen. Je krijgt dan dus de volgende opmaak van het optieveld: "PAPIER, A4 PAPIER[5€], A3 PAPIER[10€]; TONER, KLEURENTONERSET[300€], ZWARTTONER[100€];

Ik hoop dat het verhaal nog te volgen is. Alvast bedankt voor de eerste reactie.

• 0
Posted
Een snel gebricoleerd voorbeeldje hierbij. Ongetwijfeld voor verbetering vatbaar.

Perfect Trikke, Bedankt voor je goede hulp ik zat zelf compleet vast.