Jump to content
  • 0

Automatisch inloggen op IWP

SuperWimmie

Question

Posted

Dag allemaal,

Mijn gebruikersverenigingetje wil graag een automatische inlog op de IWP pagina's.

Mjah... er is geen cookie die dat onthoudt, dus gaan we een andere oplossing proberen.

Deze:

http://www.thedroolingdog.com/blog/index.php/2008/10/10/custom-iwp-login-pages/

Een leuk alternatief.

Maar helaas. Ik krijg het niet werkend met Filemaker 10 Server Advanced.

Ik krijg constant de melding terug: "Onjuiste aanvraag".

Iemand ervaring met deze oplossing?

Groeten,

Wim.

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het is even puzzelen maar dan....

Voor een klant heb de onderstaande oplossing gebruikt:

(Als eerste een leesbare code , dus niet gebruiken)

http://www.domain.nl/fmi/iwp/cgi?dbpath=/fmi/iwp/cgi?-db=DatabaseNaam&-startsession&acct=account&name=AccountNaam&password=Password&login=InlogNaam&-authdb

vertalen naar urldecode

(onderstaande code even aanpassen)

login

vervang in de url

Domain = jouw domain naam

DatabaseNaam = jouw database naam

AccountNaam = jouw Filemaker Account naam

Password = jouw Filemaker Password

InlogNaam = jouw Filemaker Login naam

Moet lukken, succes

Dre

• 0
Posted

Mjah... onjuiste aanvraag.

Mogelijk omdat ik de database niet op de standaard map heb geplaatst?

Moet er nog iets voor aangezet worden?

Wat is het verschil tussen account naam en login naam?

Als ik een deel van de code gebruik, kom ik wel terecht op het inloggen.

http://www.domain.nl/fmi/iwp/cgi?-db=DatabaseNaam

als ik deze code correct invul, verschijnt direct de login naam en wachtwoord die de gebruiker moet opgeven.

Maar om naam en wachtwoord er goed in te krijgen, blijkbaar lukt dat niet...

• 0
Posted (edited)

Het is me niet geheel duidelijk wat het verschil in functionaliteit is tussen Account naam en Login naam in de URL.

Account naam == Login naam, ... daar zal wel iets meer achter zitten (account naam == login naam), echter nooit verder naar gekeken

Het is mogelijk om een Guest op nemen in de URL i.p.v. Account, ik vermoed dat daar de reden moet worden gezocht.

Wat is het verschil tussen account naam en login naam?

Vul bij account naam en login naam dezelfde naam in.

Moet er nog iets voor aangezet worden?

Zijn de privileges juist ingevuld? heeft de user (Account) wel rechten om de layout en records in te zien, wordt de juiste layout geactiveerd,

via een script of via de file voorkeuren.

Staat IWP voor de Account aangevinkt, misschien staat alles goed maar, als je je concentreert op de url dan kan je de Account instellingen

uit het oog verliezen.

Mogelijk omdat ik de database niet op de standaard map heb geplaatst?

Ik heb mijn database in een eigen map (aangemaakt via de Admintool) geplaatst daar kan het niet aanliggen.

Activeer je database nogmaals via de Server Admintool dat wil ook wel eens helpen, zet IWP uit en weer aan via de privilege en upload je database opnieuw.

-

Edited by Guest
  • 0
Posted

Tja, vreemd hoor.

Mogelijk toch een teken niet juist in URL.

Ik wil wel de URL voor je bekijken, misschien dat ik er sneller uitkom wat er nu nog dwars zit.

• 0
Posted

SuperWimmie,

Er zit toch ergens een klein foutje in de originele URL, ik heb hier een een werkende URL voor je aangemaakt :D

Na het versturen van de URL wordt netjes de IWP database geopend, precies zoals je had bedoeld.

Je krijgt een PB met de URL ...

• 0
Posted

Mooi, maar helaas werkt het nog steeds niet... Ik begin een klein vermoeden te krijgen dat dit komt vanwege het inloggen op mijn eigen router. Ik ga het eens testen via een andere PC buiten deze router.

Edit: getest op een ander systeem, maar ook hier niet werken...

• 0
Posted

Dat is vreemd,

Vanaf mijn computer werkt de URL goed ik kan gewoon automatische inloggen op de database.

Ik werk met een Mac, zal de test ook even doen vanaf mijn windows computer.

Dat kan ik dat nu niet doen want, ik werk op dit moment op een onbeveiligde netwerk.

• 0
Posted

Mijn dank, Dré, maar wat ik ook probeer, niet werken zeg.... Via twee alternatieven via externe computers, werkt niet (URL niet gevonden). Bij mij thuis, waar dus ook de server staat, "Onjuiste aanvraag". Dat laatste zou ik mij kunnen voorstellen omdat ik via de eigen router er in ga. Maar gewoon inloggen lukt dus wel...???

Ik snap het niet. Toch ergens een tikfoutje? Ik kan mij haast niet voorstellen...

Ik ga nog eens even puzzelen.