Jump to content
  • 0

64 bit Win met FM 10 Pro Adv: welke MySQLdriver?

HarryR

Question

Posted

Ik draai een FM 10 Pro Adv. database op een PC met Windows 7 Professional 64 bit.

Welke driver moet ik nu gebruiken? De 64 bit die met Win praat of de 32 bit die met FM moet praten.

De 64 bit zegt: "De architectuur v.h. stuurprogr. en de toepassing komt niet overeen met de opgegeven DSN."

De 32 bit laat in FM de MySQL-tabel niet zien.

Wie heeft ervaring?

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het werkt alleen met de 32 bit, want Filemaker is nog 32 bits.

Maar pas goed op, want je moet het niet verwarren met het programma van de 64 bit.

C:\Windows\System32\odbcad32.exe

is het juiste programma om de 32 bits versie te bekijken. Het ziet er exact hetzelfde uit als de 64 bits versie, maar heeft andere inhoud.

Voor de driver gebruik ik mysql-connector-odbc-5.1.5-win32.msi die je van de MySQL site kan downloaden.

Het werkt goed, als je de beperkingen kent. Maar die ontdek je vanzelf.

• 0
Posted

Hallo SuperWimmie,

Dank voor je tips. Ik snap nog niet helemaal wat je schrijft.

C:\Windows\System32\odbcad32.exe is het juiste programma om de 32 bits versie te bekijken.

Het ziet er exact hetzelfde uit als de 64 bits versie, maar heeft andere inhoud.

Voor de driver gebruik ik mysql-connector-odbc-5.1.5-win32.msi die je van de MySQL site kan downloaden.

Wat is het verschil tussen de odbcad32 (bekijken) en de mysql connector (gebruik)? De laatste is de driver, die heb ik ook gebruikt (5.1.6) en die gaf volgens mij de foutmelding. En die odbcad32 zag ik ook vermeld en heb die ook geïnstalleerd, maar nu weet ik niet meer welke van de twee ik gebruik.

Alvast bedankt.

• 0
Posted

Ik zit er hier ook ff mee te stoeien maar het lukt mij niet echt onder Win 7 64 bits. Als ik de 64 bits driver installeer kan ik keurig netjes een systeem DSN connectie aanmaken maar... die ziet Filemaker niet. Installeer ik de 32 bits versie dan ziet mijn systeem die driver niet... Waar ga ik de mist in?

• 0
Posted

Klopt, je moet de ODBC connecties ook handmatig aanmaken, niet via de ODBC manager (32bits wordt door de manager niet ondersteund) Laten we hopen dat FM V12 ook in 64bit versie uitkomt...

• 0
Posted

Vergeet niet dat Filemaker geen 64 bits maar 32 bits is...

Vandaar dat de 64 bits ODBC drivers geen van allen zullen werken.

De 32 bits ODBC instellingen zijn ookk nog te vinden onder c:\Windows\System32\odbcad32.exe

• 0
Posted
De 32 bits ODBC instellingen zijn ook nog te vinden onder c:\Windows\System32\odbcad32.exe

Dat klopt alleen ziet die bij mij de MySql-driver niet... vandaar en wel via C:\Windows\SysWOW64\odbcad32.exe

• 0
Posted

Ik was de aanstichter van deze tread en ik heb na de teleurstellende antwoorden van het begin verder gezocht op het net.

Daar was iemand die schreef dat hij alles op een 32 bits Windows werkend had gemaakt, de bestanden had overgezet naar de 64 bits Windows en aan het werk ging. Dat klonk als nonsense. Ik had de hoop opgegeven, maar probeerde het nog eens. Het werkt! Als ik (in Win7 64b) via Configuratiescherm/Systeem en beveiliging/Systeembeheer/Gegevensbronnen(ODBC) naar het tabblad Systeem-DSN ga staat daar helemaal niets.

Maar de gegevens worden wel uit de MySQL tabellen opgehaald en daar ging het me om. Als iemand het snapt mag hij het zeggen. Zit er intern in Win7 iets ODBC-achtigs? Neemt FileMaker iets mee?

Groet, Harry

• 0
Posted
Als ik (in Win7 64b) via Configuratiescherm/Systeem en beveiliging/Systeembeheer/Gegevensbronnen(ODBC) naar het tabblad Systeem-DSN ga staat daar helemaal niets.

Hier pakt hij bij de 64 bits Windows dan ook de 64 bits ODBC instellingen.

Die liggen geheel gescheiden van de 32 bits versie, maar het programma ziet er exact hetzelfde uit.

Bijzonder verwarrend, moet ik zeggen.