Jump to content
  • 0

probleem bij het afdrukken

se7en

Question

Posted

Ik heb een facturatie waarbij soms tot 96 lijnen dienen afgeprint te worden. Hiervoor maak ik gebruik van een portaalrij.

Het rare van dit alles is, dat de printinstructie soms stopt in het midden van een blad. Zijn blad eruit spuwt en verder print op een volgend blad. Ik kon het niet toeschrijven aan Filemaker en heb er een andere printer bijgehaald. Raar maar hij doet het terug. Niet altijd. Maar er is toch een fout van ongeveer 10%. Heeft iemand hier al ooit problemen mee gekend.

Het is echt zo onduidelijk omdat het meestal werkt en dan toch soms die fout geeft.

De eerste printer waarmee ik werkte was een HP en nadien werd een Epson opgesteld.

Er wordt gewerkt met windows millenium.

Ik begrijp het probleem niet en kan moeilijk geloven dat het aan Filemaker ligt maar het rare is, dat het enkel bij Filemaker voorkomt.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dit is helemaal niet abnormaal, :( : FileMaker ondersteunt het printen van portalen NIET, hoe vreemd dat ook moge klinken. In de plaats daarvan raden ze aan te printen vanuit de child file. En zoals je wellicht weet, kunnen er daar ook problemen optreden bij de bladsprong. Je kan in dat geval enkel nog experimenteren met de meeteenheid: die staat dan best op pixels. Als je meer info nodig hebt: ik geloof dat het onderwerp hier al eens aan bod gekomen is.

• 0
Posted
:( : FileMaker ondersteunt het printen van portalen NIET, hoe vreemd dat ook moge klinken. .

Toch is dit de eerste applicatie waarmee ik last heb. Alhoewel ik reeds verscheidene keren gebruik moeten maken heb van portaalrijen voor de afdruk.

• 0
Posted

Ja, dat wil ik best geloven. Zelf heb ik ook ondervonden dat het allemaal nogal meevalt zolang je met je portal geen bladsprong moet maken. Is dat wel het geval, dan kan het behoorlijk mislopen. Daar zijn in het verleden al heel wat klachten over geweest op de verschillende FileMaker lists. Het antwoord is dan steeds hetzelfde: geen ondersteuning voor portal prints. Ik zoek het even op.

• 0
Posted

Hier is er al eentje uit de Technische Informatie Databank van FileMaker:

Files which contain a portal that stretches over multiple pages will not print correctly if the layout is more than 7900 pixels long. The records may overlap, data may be missing, or only the first value may appear on the first page. The effective limitation is that layouts printed at 300 dpi can be no longer than 7850 pixels. In order to work around this limitation, you can print to a printer with a resolution below 300 dpi or resize the layout.
  • 0
Posted

En nog een:

> I'm not sure if this is possible, but I would like to try to set up a

> layout that prints using a portal (to a related file) that has more than one

> page worth of records in it. Of course the first page will printout ok,

> however I'm not sure how subsequent pages will print?

> I do know that I can go to the related file - and set up to lay out to print

> from there and NOT use portals - But I was just wondering if it's possible

> to do this multiple page printout using portals?

Answer:

Yes it is but you get many more problems than printing from the related file

Sliding in particular doesn't work well with portals: empty rows do slide

but each single row doesn't shrink to fit the content of the portal row