Jump to content
  • 0

Parent toont veel te traag zijn children...

Wim Devis

Question

Posted

Hallo allemaal,

In een single user-toepassing (versie 5, PC) zit ik met het volgende ei :

Artikels - Bestellingen - Bestellijnen.

Dagelijks worden enkele honderden bestellijnen ingebracht; de bestellingen worden automatisch ondergebracht in levering a, b, c of d.

Wanneer alle bestellingen ingebracht zijn wenst de cliënt een STOCKLIJST.

Deze lijst verschijnt in een layout van de Artikels-file, met natuurlijk één lijn per artikel. De getoonde gegevens zijn, behalve de Stock, het totaal van de bestelde hoeveelheden per artikel per leveringsronde, dus : totaal besteld a, saldo na a, totaal besteld b, saldo na b, enzovoort; tenslotte de (bij) te produceren hoeveelheid.

Hiertoe sorteer ik alle bestellijnen op artikelnummer en ga dan naar de stocklijst.

De getoonde velden zijn de Summaries uit Bestellijnen.

Dit duurt minuten lang...

Hoe kan dat sneller gebeuren ?

Ik veronderstel dat ik een reeks gewone getalvelden moet voorzien en deze in een scriptje vullen met de Summaries. Maar hoe kan ik de berekening laten uitvoeren?

De meesten van jullie zullen dit een makkie vinden, maar ik worstel ermee.

Bedankt voor een eventuele oplossing. Zo kunnen de Parents hun Children wat sneller rond de tafel krijgen!:?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Misschien kun je het bestandje even uploaden om het wat duidelijker te maken. Verder zou ook wat informatie over de snelheid van het systeem wel handig zijn.