Jump to content
  • 0

Het Web op

Iron_Eagle

Question

Posted

Hallo daar issie weer,

Ik heb nu alweer een tijdje gewerkt met Filemaker en verschillende databases gemaakt (de meeste om te oefenen voor mezelf). Nu wil ik een database tonen op het internet, het is niet nodig om er zelf een website om heen te bouwen want het is puur om te testen. Nu heb ik gehoord dat het moet kunnen zorgen iets te hoeven typen.

Ik weet dat Instant Web Publishing aan moet staan en dat die geconfigureerd moet worden. Naar mijn idee is dat ook allemaal goed. Maar hoe vertel je de webserver nu dat hij daar moet kijken? En waar staat de door Filemaker geproduceerde webpagina??

Dank je wel,

Gegroet The One And Only Flying Iron Eagle

16 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Typ in je browser het ip-adres van de client waarop je de instant web publishing hebt geactiveerd en alles gaat vanzelf....

:)

Iets van deze aard dus: "http://10.1.1.219"

Let er wel op dat je zowel onder "application preferences" de Web companion

plugin goed hebt ingesteld alsook onder Sharing.

Succes!

• 0
Posted

Ja okee ongeveer heb je wel gelijk, maar ik dacht dat je dan gelijk de databases kreeg te zien die je open had staan op de betreffende client???

ik krijg wel de standaart beginpagina van Filemaker te zien.

Thanks,

Iron Eagle

• 0
Posted

Nee, toch niet.

Je vertrekt altijd van een startpagina met daarop een link naar de gehoste database(s). Als je wil kan je wel een eigen startpagina maken en die als homepage gebruiken.

Als je perse zonder startpagina wil werken, kan je uiteraard de link naar de gehoste file als adres in je browser ingegeven zodat je er rechtstreeks op terecht komt.

Vergeet niet om in de gehoste database de te gebruiken layouts te specifiëren.

Good luck.

• 0
Posted

Ik denk dat het me wel zou lukken en ik ga er ook zeker mee experimenten, maar als je me een voorbeeld kunt verschaffen zou dat erg fijn zijn. Dan kan ik van daaruit verder werken.

Dank je wel!!!

Groeten Iron Eagle

• 0
Posted

ja het gaat goed, de databases die erbij zitten doen het goed, alleen als ik de files aanpas naar mijn eigen databases dan krijg ik de melding dat de database niet openstaat. Terwijl dat wel het geval is!!

Hoe kan dit?

Thanks Iron Eagle

• 0
Posted
Je moet eens kijken bij sharing of het vakje web_companion wel aan staat.

Ik heb gekeken en die staat idd aan. Sterker nog alles werkt als ik de voorbeelden gebruik. Maar als ik de HTML files ga aanpassen naar mijn eigen database krijg ik de melding dat de betreffende database niet open staat. Terwijl dat wel het geval is.

• 0
Posted

Iron_Eagle,

bij de webpagina's die je zelf maakt, wat is de URL die je bovenaan in de adresbalk ziet? Ik veronderstel dat de parameter -db in de URL verwijst naar jou database?

Pieter

• 0
Posted

Neej dat is niet het geval, want ik heb van de html pagina waarmee je een nieuw record aan gaat maken de begin pagina gemaakt. Dus die wordt gelijk geopend, momenteel test ik het met een database met maar twee velden, test.fp5.

En met deze regel geef ik aan dat hij die database moet gebruiken: (staat in de html file)

• 0
Posted

Enkele mogelijkheden:

1. Bij de FileMaker Security van je open databank, ben je ingelogged met een wachtwoord waarbij de export functie afstaat.

2. De velden die je aanspreekt staat niet op de layout die je gespecifieerd hebt met de -lay layout. m.a.w. en verkeerde foutmelding. Tussenhaakjes bestaat die layout eigenlijk wel?

Koen

• 0
Posted

Yessss thank you all!! Nu werkt het goed. Alleen begint nu het CDML schrijven. En dat valt ook nog tegen, al zitten er bij Filemaker Developer goede voorbeelden. :D

Mijn dank is groot,

Groeten Iron Eagle

• 0
Posted
Je moet eens kijken bij sharing of het vakje web_companion wel aan staat.

Dit is, in het engels dan wel, zo'n beetje letterlijk de oplossing voor jouprobleem hè? :wink: