Jump to content
  • 0

gescheiden optellen

Tom_slr

Question

Posted

Hallo,

Ik heb een tabel met daarin records met een bedrag (veld1) en een jaartal (veld2) die moeten worden opgegeven.

Nu wil ik in de records ook een totaal van de bedragen van alle records samen, maar dan per jaar apart.

Dus:

2010 heeft een totaal bedrag van €350,- (veld3)

2011 heeft een totaal bedrag van €450,- (veld4)

Ik krijg alleen voor elkaar dat die twee worden opgeteld (wat ik dus niet wil):

2010 heeft een totaal bedrag van €800,- (veld3)

2011 heeft een totaal bedrag van €800,- (veld4)

Hoe kan ik dit gesorteerd resumeren o.i.d.?

Tom

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Maak een aantal (global) velden aan en leg relaties waarin je ook deze velden betrekt. Geef in de globals de jaartallen en je hebt de opgesplitste waarden

• 0
Posted
Maak een aantal (global) velden aan en leg relaties waarin je ook deze velden betrekt. Geef in de globals de jaartallen en je hebt de opgesplitste waarden

Ari,

Ter informatie: jouw oplossing heeft als nadeel dat je voor ieder jaar een veld moet maken wil je een rapport krijgen over meerdere jaren.

• 0
Posted

Stel dat je telkens ook over de 4 voorgaande jaren de resultaten wilt zien. Maak dan 5 velden aan en zorg dat in je opstartscript: global 1 = boekjaar, global 2 = boekjaar - 1 enz.

Nu ik erover nadenk kun je zelfs vijf calculatievelden aanmaken zodat je alleen elk jaar je boekjaar hoeft aan te passen.

Maar uiteraard zijn er vele wegen die naar Rome leiden en het is aan de programmeur om te kijken welke oplossing het best bij de situatie past. Je hebt gelijk dat je voor mijn oplossing een paar extra velden en relaties moet aanmaken.

• 0
Posted

De oplossing van Ari lijk me iets handiger. Kost je iets meer velden, maar is naar mijn idee wel wat overzichtelijker.

Ik kan in ieder geval weer vooruit.

Beide bedankt, Tom