Ga naar inhoud
  • 0

relatie probleem


pjotter

Vraag

Ik heb een relatie probleem en gelukkkig alleen met FM :D (hoewel om nu nog bezig te zijn is niet goed voor de andere relatie :( )

Ik heb een 300 produkten met een uniek produktie nummer en een produkt code.

De produkten worden verpakt per stuk maar als het kan ook per 2. Dat is echter afhankelijk of deze bij elkaar mogen worden verpakt.

Daar is een tabel voor gemaakt met daarin de code van produkt 1 en die van produkt 2 en als ze bij elkaar mogen worden verpakt een +.

Nu zou ik het liefst in een portaal willen zien dat bij een bepaald order nummer gekozen kan worden welk produkt er bij mag worden ingepakt.

In de bijlage wat data waar het over gaat.

Order 12345 met produkt 102090 kan worden ingepakt bij order 12346 en 12347(2 dezelfde produkten) en bij order 12348-12351 enz

Orders met het zelfde produkt is eenvoudig te selecteren op basis van gelijk produkt nummer het gaat dus om de produkten met een ander produkt nummer wat volgens de tabel wel bij elkaar mogen worden verpakt.

5a758dcca4d34_Screenshot2011-01-08at22_22_42.png.eb561f24f5bad50d43542c895631c395.png

verpakking.fp7

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Daar heb ik ook over nagedacht.

Vooraf aan deze vraag dacht ik zelf aan 2 mogelijkheden:

1 een kruis tabel (de meest logische lijkt me) maar die is lastig te gebruiken vanwege het overzicht hiervan, maar deze is als printout wel een optie maar niet op voorhand gewenst.

2 gebruik van 2 portalen. 1 portaal op basis van zelfde produkt nummer (zelfde produkten mogen altijd bij elkaar) en 1 portaal op basis van tweede produkt nummer. Daar zou ik dan de tussen tabel voor gebruiken. Ben al aan het kijken of dat een oplossing kan zijn. Probleem is de relatie dan op basis van produkt nummer 2 met nummer 1.

Probleem extra hierin is dat produkt nr 1 wel bij nr 2 mag maar produkt 2 niet bij nr 1 (algemeen genomen) Dat lijkt vreemd maar vooraf aan deze tabel wordt een selectie gemaakt van produkt 1 waarbij het volume maximaal 10% van de verpakking is. Er mag dus maximaal 10% van produkt 1 bij produkt 2 worden verpakt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...