Jump to content
  • 0

veldlengtes en velddefinities

j@zz

Question

Posted

Momenteel werk ik met een door iemand custom gebouwde uitgebreide database in filemaker Pro 5.5

Zoals dat gaat is de bouwer van de database al jaren vertrokken. Van filemaker gaan we afscheid nemen en voor de conversie moet ik een lijst maken van alle velden, het veltype en de veldlengte.

Is er een manier om deze informatie snel te achterhalen en overzichtelijk te krijgen.

Heel veel dank

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In de tabel definities al de tabellen aanduiden en printen.

Dan krijg je een lijst van al de velden in een tabel (veldnaam, type en beschrijving). Indien er ook een maximale veldlengte is gedefinieerd in FileMaker (is namelijk niet verplicht), zal hij die ook mee afdrukken in de beschrijving.

Andries

edit: dit is voor FileMaker 7+ dus ik weet niet of het werkt in 5.5

• 0
Posted

Kan dat ook met de standaard versie van 5.5? Tegenwoordig kan dit alleen met de Advanced versie. En die heette is Filemaker 5.5 nog ..... (weet het niet meer)

• 0
Posted

Heel veel dank voor de reacties.

De printopties werkt prima voor de voorbeelddatabases die ik heb.

De database die waar het om gaat heeft een wachtwoord. met de wachtwoorden die we nog hebben kunnen we wel in de database werken, maar de optie om velddefinities te printen staat uitgeschakeld.

Iemand nog een suggestie (ik heb een nieuw topic aangemaakt)