fmwebshop Posted January 14, 2011 Posted January 14, 2011 Ik heb een merkwaardig fenomeen in mijn computer. Er verschijnt op mijn computerscherm regelmatig een server alias: brn_9112bf (zie bijlage), steeds delfde. Eén maal stonden er zelfs een stuk of 5 vergelijkbare. Mijn firewall staat dicht voor binnenkomende verbindingen. Mac. Weet iemand waar een dergelijke server vandaan kan komen? Vr gr Harry Quote
0 andries Posted January 14, 2011 Posted January 14, 2011 ziet er naar uit dat je een PC of server op het netwerk hebt die iets deelt. Misschien een buur die meesurft? Quote
0 stiesters Posted January 14, 2011 Posted January 14, 2011 Kan het zijn dat je een brother printer hebt? Dan is deze de oorzaak van je probleem. Je kan dit altijd checken door naar deze computer/printer te surfen. Gr. Steven Quote
0 fmwebshop Posted January 14, 2011 Author Posted January 14, 2011 @Steven, Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad een Brother printer. IK heb de kabel er uitgetrokken, maar het symbool blijft. Als ik naar de server wil gaan krijg ik de melding verbinding mislukt. Het server symbool brn_ verschijnt telkens voor een antal minuten en verdwijnt dan weer voor een tijdje. Quote
0 AvD Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 Ik heb dat geregeld gehad op een oude G4 iBook in het ziekenhuis: er verschenen dan meermaals zo'n ikonen en soms kon ik zelfs verbinding maken met een Publieke Map op zo'n "server". Waren dat dan andere patiënten op andere kamers? Quote
0 fmwebshop Posted January 16, 2011 Author Posted January 16, 2011 De server komt binnen via mijn Orange-lifebox. Het symbool verschijnt nadat ik een VPN verbinding heb gemaakt met een andere Mac. De server wordt omschreven als PC server. Het symbool blijft als ik de VPN verbinding sluit. Het verdwijnt na herstarten. Quote
Question
fmwebshop
Ik heb een merkwaardig fenomeen in mijn computer.
Er verschijnt op mijn computerscherm regelmatig een server alias: brn_9112bf (zie bijlage), steeds delfde.
Eén maal stonden er zelfs een stuk of 5 vergelijkbare.
Mijn firewall staat dicht voor binnenkomende verbindingen.
Mac.
Weet iemand waar een dergelijke server vandaan kan komen?
Vr gr
Harry
5 answers to this question
Recommended Posts