Jump to content
  • 0

Send mail heeft geen attachment in windows live mail

wouterm

Question

Posted

Hallo,

Ik heb een script waarbij eerst een PDF-bon wordt opgeslagen op de locatie get(documentpad), waarna ik de scriptstap "send mail" uitvoer, waarbij er via de mail-client een mail moet verstuurd worden, met als bijlage de variabele $filepath (dewelke bestaat uit get(documentpad)&"/"&$filename&".pdf")

Op de ene windows pc, lukt dit perfect. Op een andere wordt die bijlage nooit toegevoegd aan het mailbericht. Beide PC's gebruiken windows live mail. Op de probleem PC, heb ik reeds windows security essentials uitgeschakeld (andere anti-virus staat er niet op). Het rare is dat deze scriptstap een paar maand geleden wel nog perfect heeft gewerkt.

Zijn er windows gebruikers die dit probleem herkennen, en een oplossing kunnen aanreiken?

groeten,

Wouter

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Idd. op filemaker server

Ik heb om te testen eens een andere mailclient geïnstalleerd op de probleem PC (thunderbird), en deze heeft het probleem ook. Ik denk dus dat ik het probleem ergens moet zoeken in de stap tussen filemaker en de mailclient.

Voorlopig heb ik wel een oplossing gevonden, door rechtstreeks vanuit filemaker te versturen (via smtp in filemaker), maar het is handiger als dit eerst nog via een mailclient gaat.