Jump to content
  • 0

Kunnen gebruikers zelf wachtwoord wijzigen in IWP?

clarify

Question

Posted

Klanten willen graag dat gebruikers zelf hun wachtwoord wijzigen.

Klanten willen niet dat beheerders wachtwoorden moeten uitgeven, kunnen zien of kennen van gebruikers.

Ik heb in privilige sets ingesteld dat gebruikers wachtwoorden na een bepaalde periode moeten wijzgen.

Als zij na de vervaltermijn inloggen, dan geeft de browser alleen de melding 'Password expired'.

Er volgt geen wijzigingsdialoog.

De sessie van de IWP gebruiker moet zelfs door de beheerder worden ge'kill't.

En het is ook niet mogeljk om door eigen programmering wachtwoorden tijdens invoer onherkenbaar te maken.

Heeft iemand dit issue al eens opgelost in IWP?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb het opgelost, maar het gaat allemaal niet zo netjes in IWP.

Allereerst heb ik in de database de wachtwoorden opgeslagen liggen... mjah... iets anders kon ik er niet van maken.

De IWP gebruiker brengt dus zijn eigen wachtwoord in, in de database.

Vervolgens wordt het account weggegooid en opnieuw aangemaakt.

De gebruiker laat ik vervolgens automatisch uitloggen zodat deze gedwongen met het nieuwe wachtwoord opnieuw moet inloggen.

Het gaat soms wel eens fout, doordat het verwijderen en aanmaken van het account niet goed verloopt. Vraag mij niet waarom... soms werkt het, soms niet.

Geeft veel verwarring naar de gebruiker, want die snapt niet meer waarom het nieuwe wachtwoord niet goed werkt.

Vervolgens kan ik als beheerder alle accounts weggooien en opnieuw aanmaken (met admin rechten) waarna het wel goed functioneert.

Het is allemaal nog niet zo fraai opgelost, in Filemaker. Vooral als je ook nog met meerdere FP7 bestanden werkt... dat is vragen om problemen.