bartje Posted June 14, 2003 Posted June 14, 2003 Ik ben op zoek naar een manier om mijn vele contactgegevens, zoals opgeslagen in een FM app, te exporteren naar het in OS X standaard meegeleverde adresboek van apple. Is dit mogelijk ? Quote
0 DJ_Lucv Posted June 14, 2003 Posted June 14, 2003 Je kunt toch gewoon gebruik maken van een universeel formaat, zoals een komma-gescheiden tekstbestand? Ik ben wel Windows gebruiker dus ik weet niet of de benamingen ook zo bij de Mac gebruikt worden. Quote
0 Lutmers Posted June 14, 2003 Posted June 14, 2003 Ahh... nu kan ik onze DJ ff corrigeren.. Beste Bartje.. zo simpel als Luc het stelt is het volgens mij niet. Het makkelijkste wat je even kunt doen is: 1. vanuit je adressenboek op de Mac een geheel ingevulde vCard exporteren. Je krijgt dan bv.: vCard.vcf (let op die vcf dat is de extensie die je straks bij export weer gebruikt). 2. open deze vCard met een teksverwerker.... dan zie je iets als: BEGIN:VCARD VERSION:3.0 N:Lutmers;Jeroen;;; FN:Jeroen Lutmers ORG:Loggix; TITLE:directeur EMAIL;type=WORK;type=pref:jeroen@loggix.com EMAIL;type=HOME:jeroen@lutmers.com TEL;type=FAX;type=pref:030.692.1117 TEL;type=WORK:030.692.1117 TEL;type=HOME:030.692.1117 TEL;type=CELL:06.54760567 URL:www.loggix.com END:VCARD 3. Dit verhaal moet je in een calculatie veld na gaan bouwen. Waarbij je op de plaats van de data jouw velden plaatst. ik geloof dat er wel een catch zit dat je elke regel in de calculatie afsluit met een harde return ¶ of een pipe of block symbool... dat weet ik niet meer exact.. ff testen.. en ook achter de allerlaatste regel ..vCard.. moet dit symbool... 4. Schrijf dan een script die de gewenste records vindt en een export doet van dat enkele bovenstaande calculatie veld. 5. Bewaar je export als vCard.vcf 6. Als het goed is hoef je nu enkel op de vCard te klikken en alles verschijnt in je adresboek.. Voor windows gebruiker geldt hetzelfde alleen komt alles netjes in je outlook contacten. Afijn.. Ik hoop dat het werkt en dat je hier wat aan hebt.. Jeroen Quote
0 DJ_Lucv Posted June 14, 2003 Posted June 14, 2003 Waarom wil je voor deze situatie gebruik gaan maken van visitekaartjes? Hij wil al zijn adressen nemen. Visitekaartjes zijn oorspronkelijk bedoeld om digitaal, lees dus zonder ovetikfouten, een adres door te geven aan iemand anders om de gegevens in zijn adresboek te krijgen. Je kunt volgens mij beter een formaat gebruiken wat meerdere adressen in 1 bestand kan zetten en zowel uit het adressenboek te extporteren is als te importeren in Filemaker. Of wil je dit vaker gaan doen topicstarter? Quote
0 Lutmers Posted June 14, 2003 Posted June 14, 2003 Lucje.. lucje.. 1. lees eerst even goed de vraag... het apple standaard OSX adressenboek is een vCard adressen boek... 2. Als de Bart nog wat moet lezen over portals dan stel ik voor dat jij wat gaat lezen over vCards... het concept wat jij meldt is inmiddels wel wat gevorderd hoor! In één vCard document kunnen een onbeperkt aantal adressen meegenomen worden. Het is dus voor uitwisseling een prima keuze... ook als is het een standaard dat nog niet door iedereen gebruikt, (h)erkend en geaccepteerd wordt. Enne... importeren van een vCard in Filemaker is natuurlijk ook geen enkel probleem... Groet Jeroen Quote
0 DJ_Lucv Posted June 14, 2003 Posted June 14, 2003 Ik weet niet hoe groot jij bent hoor maar klein ben ik niet Verder wist ik nog niet dat je in een vcard meerdere personen op kon slaan. Ik dacht eigenlijk toch echt dat het voor 1 persoon was bedoeld. Verder weet ik niet veel van een Mac af, ik werk alleen maar met Windows. Quote
Question
bartje
Ik ben op zoek naar een manier om mijn vele contactgegevens, zoals opgeslagen in een FM app, te exporteren naar het in OS X standaard meegeleverde adresboek van apple.
Is dit mogelijk ?
5 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.