Jump to content
  • 0

Bepaalde records niet weergeven na inloggen

Zeehond

Question

Posted

Hallo,

Ik zit al even met het volgende te klooien:

Ik heb een database waarin verschillende afdelingen records aan maken. Nu wil ik dat bv. de inkoop afdeling alleen zijn reccords te zien krijgt.

Ik heb per afdeling een privilegeset gemaakt en bij "Gegevenstoegang en -ontwerp" heb ik bij "Record" "eigen privilege" "weergeven" "beperkt" de volgende regel ingevoerd:

Privilege = Get ( HuidigeNaamPrivilegeset )

waarin Privilege een cel is die automatisch wordt ingevuld bij het aanmaken van het record.

het resultaat is dat de records van de inkoop afdeling data weergeven en de overige records geven

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de record waar de gebruiker geen toegang tot heeft niet zichtbaar zijn?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als ik je vraag goed begrepen heb.

Denk ik dat je dat kunt doen met een script trigger bij het openen van de betreffende layout, testen of gebruiker toegang heeft case(get(huidigenaamprivilegeset)........

vr gr

Harry

• 0
Posted (edited)

Je kunt bij het laden van records een script plaatsen die dmv de zoekfunctie de recordset beperkt tot de records waar de gebruiker toegang toe heeft. Dit betekent ook dat de zoekfunctie onder de knop moet met dezelfde restrictie. Ook alle mogelijkheden om alle records te tonen moeten van de layout verdwijnen.

Dan moet je ook nog checken als je naar een gerelateerd record gaat. Daarbij zou je kunnen denken aan een scriptstap die checkt of het beoogde record in de layout van de gerelateerde record actief is (zet ID vooraf in een variabele en vergelijk deze later met het ID van de actieve record). Deze wordt immers uitgefilterd door het script dat actief iwordt bij het laden van records. Zoniet ga dan terug naar de originele layout.

Succes!

Edited by Guest
  • 0
Posted

Een snelle manier om dit van de baan te doen is initieel ( of na elke zoek ), nog eens een zoek te doen waar je tabelid=*

bv tabel persoon --> zoeken naar persoonid =*

Als je geen recht op de records hebt zie je geen id, voor alle andere records zie je wel een id en ga je enkel degene zien waar jij recht toe hebt. Dit gaat dan altijd goedkomen.

Ik zeg niet dat het de beste methode is maar het is een snelle methode als je records afhankelijk van de security wil maken.

mvg,

Yannick

• 0
Posted

De zoekopdracht op tableID "*" doe ik ook in zo een geval.

Het hoeft echter niet na elke zoekopdracht. Een zoekopdracht beperkt zich automatisch tot de records waar een gebruiker recht op heeft.

Via custom menus script ik ook de show all button, die dan zo'n zoekopdracht uitvoert