Jump to content
  • 0

ranglijstnummering

Packman

Question

Posted

hallo,

ik ben bezig een scorelijst te maken, ik werk met fm pro 4.1.

nu wil ik in formulierweergave de records gesorteerd laten zien waarbij de hoogste score bovenaan komt te staan.

dit lukt allemaal maar ik zou graag aan het begin van de regel een ranglijstnummering willen zien (de hoogste score nummer 1 daarna nummer 2 etc).

dit stuk kennis ontbreekt en in de gebruikershandleiding kan ik ook niets vinden.

het lijkt mij een niet al te groot probleem dus zoek ik mijn heil in dit forum.

graag zie ik jullie tips tegemoet.

om het helemaal perfect te maken is de vraag, is het ook mogelijk om bij gelijke score de ranglijst door te nummer (voorbeeld nr 1 heeft 100 punten, nummer 2 heeft 90 punten, nr 3 en 4 hebben 80 punten en staan op een gedeelde 3e plaats dus de volgende zou ranglijstnummer 5 moeten krijgen).

bij voorbaat dank voor jullie help.

Packman

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
hallo,

ik ben bezig een scorelijst te maken, ik werk met fm pro 4.1.

Packman

Hoe het in FM 4 noemt weet ik niet maar in FM 6 noemt het inhoud vervangen.

Je voegt een veldje bij met de volgorde. Je sorteert op uw score en je vervangt de inhoud.

Om 2 gelijke plaatsen hetzelfde nummer te geven neem je een ander scriptje waarin je het vorige puntenaantal controleert. Is dit hetzelfde dan vervang je door het veldje met de plaats door de vorige plaats.

Gebruik hiervoor een loop

• 0
Posted
ik zou graag aan het begin van de regel een ranglijstnummering willen zien (de hoogste score nummer 1 daarna nummer 2 etc

FileMaker beschikt over een ingebouwde recordnummering: gebruik hiervoor een tekstobject met als inhoud @@ (je kan dit symbooltje ook selecteren uit het menu: het staat in het Insert-menu, helemaal onderaan, net boven Merge Field; je moet uiteraard wel eerst in Layout Mode gaan).