Zeehond Posted February 3, 2011 Posted February 3, 2011 Hallo, Ik kom er (weer) even niet meer uit. In een script wil ik een warde toekennen aan een veld middels de scriptstap: Berekend resultaat invoegen [selecteren;factuur::post;If($lidcode = "e" ; "" ; "Contridutie...")] Dit werkt niet goed... $lidcode kan verschillende waarden bevatten. het kan een combinatie zijn van 7 letters. ik moet dus tessten of "e" daar deel van uit maakt. Iemand een tip om me verder te helpen? Alvast bedankt! Quote
0 Zeehond Posted February 3, 2011 Author Posted February 3, 2011 Opgelost de functie Filter ($Lidcode ; "E" )="E" bepaald of $Lidcode "E" bevat. dit in combinatie met een IF routine geeft het gewenste resultaat. Groet! Quote
0 andries Posted February 4, 2011 Posted February 4, 2011 niet helemaal, als je lidcode twee keer een "E" heeft werkt het niet. Je kan naar mijn inziens beter de functie PatternCount gebruiken. PatternCount ( $lidcode ; "E" ) > 0, dan weet je zeker dat er een "E" in zit, of meerdere. Quote
0 Zeehond Posted February 4, 2011 Author Posted February 4, 2011 Hallo Andries. Bedankt voor je reactie. Ik ga er eens mee stoeien. Binnen deze applicatie werkt het wel; in het veld staat namelijk een combinatie van de letters E R K T J G Z. er staat dus of 1 E of geen E.... maar ben altijd voor de meest zekere oplossing, je weet nooit wat de gebruiker en de toekomst brengen. Heb je toevallig ook verstand van grafieken? nogmaals bedankt! Quote
Question
Zeehond
Hallo,
Ik kom er (weer) even niet meer uit.
In een script wil ik een warde toekennen aan een veld middels de scriptstap:
Berekend resultaat invoegen [selecteren;factuur::post;If($lidcode = "e" ; "" ; "Contridutie...")]
Dit werkt niet goed... $lidcode kan verschillende waarden bevatten. het kan een combinatie zijn van 7 letters. ik moet dus tessten of "e" daar deel van uit maakt.
Iemand een tip om me verder te helpen?
Alvast bedankt!
3 answers to this question
Recommended Posts