Jump to content
  • 0

Blokkeren invoer

arpijper

Question

Posted

Kan iemand mij helpen met het volgende

Ik heb een factuur met gerelateerde factuurregels/artikelen.

Nu wil ik als de factuur gereed is de velden blokkeren, zodat de inhoud niet meer kan worden gewijzigd. Het lieft zou ik op basis van een veld (geblokkeerd="ja") een blokkade gerealisseerd willen zien.

Hoe kan ik dit het makkelijkst maken?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

wat ik doe is een trigger op het object toevoegen: "OnObjectSave". Indien het niet mag gesaved worden -> revert record [No Dialog] + ExitScript [True]; anders gewoon Exit Script [True].

Maar dit is ook niet 100 procent waterdicht, want het is pas bij het verlaten van het veld dat ze dan de waarschuwing krijgen.

Je zou ook OnObjectEnter kunnen doen als script trigger, maar dit werkt dan weer niet bij PopUp menus...

Meestal is een combinatie van enkele triggers de beste oplossing.

• 0
Posted

Als de gebruiker(s) waarvoor het record geblokt moet worden een eigen privilegeset heeft, kan je in die set het bewerken van het record beperken. De berekening die je opgeeft, bepaald wanneer het record wel bewerkt mag worden. Dus zoiets als: Blokadeveld<>'ja'

gr, Peerke

• 0
Posted

Veld opties voor de betreffende velden

bevestigd door berekening:

Case(factuur::factuur open gesloten="open";0)

Met voorwaardelijke opmaak kun je je velden nog een signaal laten geven dat de factuur gesloten is, bijvoorbeeld tekst grijs als factuur open gesloten "open"

Vr gr

Harry

• 0
Posted

Je kan een 'moment of no return' bepalen. Dat wordt dan een attribute van de entity.

Eenmaal dat dat punt bereikt is, vang je dit op in de navigatie, bv met een script trigger OnLayoutLoad.

Je dupliceert de layout en maakt de velden ontoegankelijk.

Je hebt nu een 'edit' layout en een 'view' layout. De trigger zal bepalen welke layout getoond wordt.

En dat kun je dan weer afhankelijk maken van privileges.

Dit heeft het voordeel dat je maar 1 boolean waarde dient aan te passen om toegang tot de velden te krijgen.

En dat veld scherm je af via privileges.

Beduidend minder werk en gemakkelijk in reverse.

• 0
Posted

het nadeel van twee layouts vind ik vooral dat als je aanpassingen maakt aan een layout je dit twee keer mag gaan doen... en ik ben niet zo een echte "layout" man.

Eigenlijk zou een attribuut van een veld "enabled/disabled" moeten zijn... Toch iets wat bovenaan mijn wensenlijstje staat.