Jump to content
  • 0

Geinstalleerde fonts in een toepassing

JeanWM

Question

Posted

Bij het openen van een applicatie moet ik zien te ontdekken welke fonts er geinstalleerd zijn in FileMaker.

Dit kan verschillend zijn op elk toestel (Mac of PC).

Is dit te achterhalen en hoe?

Ik dien het op te vangen in een openings script. Dus niet manueel in de font lijst klikken....

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Even out of de box denken… als er niet mogelijk is om met Filemaker de Fonts op te vragen, dan is het optie om de Fonts op te vragen van het geven systeem (Mac / Windows) via een javascript.

Via de webviewer stuur je een javascript call uit die de Fonts van het geven systeem opvraagt en het result in de webviewer kan je weer inlezen in Filemaker.

Groet Dre

• 0
Posted

He Jean

met ScriptMaster (http://www.360Works.com) kan je het ook via Java te weten komen.

Dit is dan het scriptje, geeft een lijst terug van al de geinstalleerde fonts.

import java.awt.GraphicsEnvironment;

GraphicsEnvironment.getLocalGraphicsEnvironment().getAvailableFontFamilyNames();

resultaat:

Abadi MT Condensed Extra Bold
Abadi MT Condensed Light
Al Bayan
American Typewriter
Andale Mono
Apple Braille
Apple Chancery
Apple LiGothic
Apple LiSung
Apple Symbols
AppleGothic
AppleMyungjo
Arial
Arial Black
Arial Hebrew
Arial Narrow

..

Zapf Dingbats
Zapfino

• 0
Posted

Bedankt Andries.

Het schijnt te werken.

Maar ik blijf nog altijd op mijn honger zitten.

Niet alle geinstalleerde fonts op een toestel zijn terug te vinden in FileMaker.

En daar is ons net om te doen.

• 0
Posted

Nope,

Ik moet bij het openen van een toepassing een lijst hebben van geinstalleerde fonts in FileMaker.

Afhankelijk van wat er in die lijst staat moeten er een aantal zaken gebeuren.

Ik moet dus een middel vinden/hebben om een lijst te genereren in FileMaker van de fonts die onder het menu Configure zitten.

Die lijst kan verschillend zijn per pc. Afhankelijk van wat er geconfigureerd is op het lokale toestel.

'Klikken en kijken' is niet voldoende....

• 0
Posted

ik denk dat je hiervoor FileMaker zal moeten contacteren.

ik heb geen idee hoe je aan die lijst zou kunnen geraken, maar ergens moeten ze het toch opslaan, dus moet je het ook kunnen inlezen...

edit: als ik mij niet vergis is het ook enkel mogelijk om fonts op die manier te installeren op windows computers en niet op mac computers (maar waarschijnlijk wist je dit wel)

• 0
Posted
... maar ergens moeten ze het toch opslaan, dus moet je het ook kunnen inlezen...

Is ook mijn idee. In FM 3 konden we het doen, maar sinds is de hele interne molen van FM zodanig verandert....

• 0
Posted

Neen.

De fonts die in FileMaker geconfigureerd zijn, zijn terug te vinden in de registry.

In de kolom data staan ze met een waarde '1'.

Het is nu zaak om een Send Event in mekaar te krijgen om die waardes op te halen.

Een plug-in zou het waarschijnlijk ook wel voor mekaar krijgen, maar we zouden native in FM willen blijven.

• 0
Posted

ah voila :-)

Alhoewel ik niet denk dat je met send event een waarde kunt terughalen? Dan moet je dus een file aanmaken en die gaan inlezen?

Je kan het ook via ScriptMaster doen en dan de waarde van de command line laten inlezen en terugsturen als variabele, maar dan maak je wel gebruik van een plugin :-)