JeanWM Posted February 13, 2011 Posted February 13, 2011 Bij het openen van een applicatie moet ik zien te ontdekken welke fonts er geinstalleerd zijn in FileMaker. Dit kan verschillend zijn op elk toestel (Mac of PC). Is dit te achterhalen en hoe? Ik dien het op te vangen in een openings script. Dus niet manueel in de font lijst klikken.... Quote
0 Dre Posted February 13, 2011 Posted February 13, 2011 Even out of de box denken… als er niet mogelijk is om met Filemaker de Fonts op te vragen, dan is het optie om de Fonts op te vragen van het geven systeem (Mac / Windows) via een javascript. Via de webviewer stuur je een javascript call uit die de Fonts van het geven systeem opvraagt en het result in de webviewer kan je weer inlezen in Filemaker. Groet Dre Quote
0 JeanWM Posted February 13, 2011 Author Posted February 13, 2011 ..en heb je een voorbeeld van zo'n script op het schap liggen ? Quote
0 andries Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 He Jean met ScriptMaster (http://www.360Works.com) kan je het ook via Java te weten komen. Dit is dan het scriptje, geeft een lijst terug van al de geinstalleerde fonts. import java.awt.GraphicsEnvironment; GraphicsEnvironment.getLocalGraphicsEnvironment().getAvailableFontFamilyNames(); resultaat: Abadi MT Condensed Extra Bold Abadi MT Condensed Light Al Bayan American Typewriter Andale Mono Apple Braille Apple Chancery Apple LiGothic Apple LiSung Apple Symbols AppleGothic AppleMyungjo Arial Arial Black Arial Hebrew Arial Narrow .. Zapf Dingbats Zapfino Quote
0 JeanWM Posted February 14, 2011 Author Posted February 14, 2011 Bedankt Andries. Het schijnt te werken. Maar ik blijf nog altijd op mijn honger zitten. Niet alle geinstalleerde fonts op een toestel zijn terug te vinden in FileMaker. En daar is ons net om te doen. Quote
0 andries Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 ok ik had de vraag fout begrepen... het gaat erom dat je fonts hebt die geinstalleerd zijn op je systeem, maar die niet terug te vinden zijn in FileMaker? ik heb dit ook al voorgehad, en je bent niet alleen: http://forums.filemaker.com/posts/54c23578f1 Quote
0 JeanWM Posted February 14, 2011 Author Posted February 14, 2011 Nope, Ik moet bij het openen van een toepassing een lijst hebben van geinstalleerde fonts in FileMaker. Afhankelijk van wat er in die lijst staat moeten er een aantal zaken gebeuren. Ik moet dus een middel vinden/hebben om een lijst te genereren in FileMaker van de fonts die onder het menu Configure zitten. Die lijst kan verschillend zijn per pc. Afhankelijk van wat er geconfigureerd is op het lokale toestel. 'Klikken en kijken' is niet voldoende.... Quote
0 andries Posted February 15, 2011 Posted February 15, 2011 ik denk dat je hiervoor FileMaker zal moeten contacteren. ik heb geen idee hoe je aan die lijst zou kunnen geraken, maar ergens moeten ze het toch opslaan, dus moet je het ook kunnen inlezen... edit: als ik mij niet vergis is het ook enkel mogelijk om fonts op die manier te installeren op windows computers en niet op mac computers (maar waarschijnlijk wist je dit wel) Quote
0 JeanWM Posted February 16, 2011 Author Posted February 16, 2011 ... maar ergens moeten ze het toch opslaan, dus moet je het ook kunnen inlezen... Is ook mijn idee. In FM 3 konden we het doen, maar sinds is de hele interne molen van FM zodanig verandert.... Quote
0 andries Posted February 17, 2011 Posted February 17, 2011 heb voor het plezier eens een FileMaker op PC geinstalleerd. In de folder van FileMaker is er een folder Fonts, helpt dit je verder? Groetjes Andries Quote
0 JeanWM Posted February 17, 2011 Author Posted February 17, 2011 Neen. De fonts die in FileMaker geconfigureerd zijn, zijn terug te vinden in de registry. In de kolom data staan ze met een waarde '1'. Het is nu zaak om een Send Event in mekaar te krijgen om die waardes op te halen. Een plug-in zou het waarschijnlijk ook wel voor mekaar krijgen, maar we zouden native in FM willen blijven. Quote
0 andries Posted February 18, 2011 Posted February 18, 2011 ah voila Alhoewel ik niet denk dat je met send event een waarde kunt terughalen? Dan moet je dus een file aanmaken en die gaan inlezen? Je kan het ook via ScriptMaster doen en dan de waarde van de command line laten inlezen en terugsturen als variabele, maar dan maak je wel gebruik van een plugin Quote
0 JeanWM Posted February 18, 2011 Author Posted February 18, 2011 Ik ben nog niet zo goed thuis in het gebruik van ScriptMaster. Te weinig tijd om wat rond te spelen met de mogelijkheden.... Quote
0 andries Posted February 18, 2011 Posted February 18, 2011 He Jean als je mij de juiste command line wil doorsturen die je normaal via send event zou doorsturen, wil ik het wel in scriptmaster zetten. Groetjes Andries Quote
Question
JeanWM
Bij het openen van een applicatie moet ik zien te ontdekken welke fonts er geinstalleerd zijn in FileMaker.
Dit kan verschillend zijn op elk toestel (Mac of PC).
Is dit te achterhalen en hoe?
Ik dien het op te vangen in een openings script. Dus niet manueel in de font lijst klikken....
13 answers to this question
Recommended Posts