Jump to content
  • 0

Oplossing voor windows vensterbesturing?

meijnckens

Question

Posted

Ik ben al een tijdje bezig met filemaker maar er is iets waar ik niet uitkom.

Bij het openen van een aangepast venster wil ik de besturing van het windowsventser ("mimimaliseren-verkleinen/vergroten-sluiten" rechtsbovenin) uitschakelen.

Volgens mijn informatie voorziet Filemaker hier niet in, maar er schijnt wel een mogelijkheid te zijn om dit via een omweg voor elkaar te krijgen.

Wellicht heeft iemand hier een oplossing voor?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Klopt, ik zoek een mogelijkheid om een venster op maat alleen maar via eigen buttons te kunnen besturen; dus minimaliseren. verkleinen c.q. aanpassen van het venster en het afsluiten niet meer via het windows-streepje, hokje en kruisje.

• 0
Posted

eigenlijk is alleen de kiosk-mode in staat om echt het venstercontrole over te beïnvloeden. Maar daarmee raak je nog veel meer kwijt.

Wat ik zelf doe is zorgen dat er altijd knoppen zijn om venster te sluiten. Maar vooral dat ik in het ontwerp zelf bepaal waar vensters openen en hoe groot. Soms laat ik de positie en grootte opslaan door de gebruiker zodat een specifiek record op een specifieke plaats wordt geopend.

succes