Jump to content
  • 0

Specifieke informatie uit gerelateerde tabel halen

arpijper

Question

Posted

Ik heb de volgende vraag, waar ik een makkelijke oplossing voor zoek:

Ik heb 3 tabellen.

*Offerte

*Gerelateerde tabel met artikelregels

*Artikel tabel

Nu werk ik in de artikel tabel met verschillende prijsniveaus voor de afzonderlijke artikelen, welke ik dus op basis van de klantnaam en of projectnaam aangemaakt in de offerte, zou willen kunnen ophalen.

Dus voor een standaardklant, de standaard prijs voor dat artikel.

Voor klant X, de prijsafspraak voor dat artikel. (dit is een separaat record)

Voor klant X met project Y, weer een andere prijs voor dat artikel.

Voor alle duidelijkheid, maak ik verschillende records, met dezelfde artikelomschrijving alleen voeg ik een klantnaam en of projectnaam toe.

Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is.

Heeft iemand voor mij een oplossing.

Alvast bedankt.

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Harry hartelijk bedankt voor je input, alleen biedt deze oplossing niet wat ik graag wil.

Ik heb een test bestandje bijgevoegd, waar ik in het opmerkingen veld heb aangegeven wat ik bedoel en welke informatie ik dus op basis van klantnaam, al dan of niet gekoppeld aan een artikel, en titel, in een kezelijst zou willen zien.

Snap je misschien nu beter wat ik bedoel?

Groet,

Anton

Test.fp7

• 0
Posted

Ik ben bezig met een calculatiesysteem, waarbij ik op basis van dan wel klant, of klant en titel met afgesproken parameters/tarieven moet kunnen werken.

Dus als ik voor klant X een berekening moet maken voor project Y, moet ik alleen in een ophaallijst de artikelen kunnen zien, die horen bij klant Y en Project X.

Als ik een berekening moet maken voor klant A, en deze staat niet bij de artikelen gekoppeld aan een record/artikel, moet ik in de ophaallijst alleen de standaard tarieven zien, waarbij de artikelen met een afgevuld veld voor een klant, dan wel project (zoals voor klant X en Project Y), worden uitgesloten.

Misschien dat het nu wat duidelijker wordt.

• 0
Posted

Voor het te laat is en iemand komt met een kunstig gevonden (voorlopige) oplossing: dit databank-ontwerp is niet genormaliseerd en kan dus niet anders dan vroeg of laat serieuze problemen geven. Lees eerst eens wat over de normalisatieregels. Die staan in het info-gedeelte van het forum.

• 0
Posted

Tabellen:

Klant >ID; klantgegevens

Artikel >ID; artikelgegevens

(gerelateerd aan deze twee)

Project >ID; klantID; artikelID; speciale projectprijs voor het artikel

(eventueel nog een tabel met projectnamen en een invoerlijst hiervan in project)

Offerte >ID; klantID

(gerelateerd aan offerteID)

Offerteregels; artikelID (gerelateerd aan artikelen, gegevens opgezocht); offerteID; klantID (beide gerelateerd aan offerte)

Op het prijsvak een invoerlijst gerelateerd vanuit offerteregels naar project, gerelateerd op klantID en artikelID

Bij het invoeren van je artikelID in een offerteregel worden nu alle standaardgegevens uit artikelen opgehaald incl de prijs, als je op het prijsvlak klikt zie je in de invoerlijst alle aan deze klant en het artikel gebonden projecten en hun speciale prijs die je dan al dan niet kunt overschrijven, omschrijving en prijs tonen, prijs invullen.

Ik hoop dat ik nierts over het hoofd zie.... :)

GR