Jump to content
  • 0

Help!... portal afleiden van andere portal

PaulvdWeyde

Question

Posted

Hoi FM club,

Allereerst moet ik zeggen dat ik een nieuwkomer ben op het gebied van FM en databases in het algemeen (ja, daar heb je er weer een). Ik ben inmiddels al zo lang aan het rommelen, trial-en-errorren en vloeken dat ik de neiging heb het maar uit te besteden. Maar jullie zijn mijn laatste strohalm...

Mijn probleem. Ik heb een systeem gemaakt voor mijn ontwerpbureau waarin ik bijhoud: Klantgegevens, Tariefgegevens, Uren, Offerten, Facturen en overkoepelend Projecten.

Het zal duidelijk zijn dat ik op basis van de tarieven offertes uitbreng en op basis van uren en offerten facturen uitbreng. Ik heb bijna alles voor elkaar behalve de facturen.

Ik wil de gegevens uit de offerte (een portal van gegevensuit 'Tariefgegevens') 1 op 1 kopiëren naar Facturen en daar optioneel overuren bij kunnen tellen of deeloffertes van kunnen maken. Maar FM wil dat niet... :evil:

Kan mij iemand bijstaan? Of moet ik dit dan toch maar aan een expert over laten...

Ik ben benieuwd,

alvast bedankt

Paul

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hallo Paul,

Ik zou je willen wijzen op custumCRM, die doet het al, projecten, uren, offertes, facturen, enz. Deze kan je gratis downloaden op http://www.custumcrm.nl en de single user versie is gratis. Een netwerk versie kost niet heel veel meer, bel me maar als je daar vragen over hebt. custumCRM is ook in Filemaker ontwikkeld.

Ik begrijp ook heel goed dat je het zelf wilt doen, in eigen beheer, heeft voordelen. Wat je kan doen is de tabel met tarief gegevens exporteren naar een bestandje en importeren in je facturen-regels. Uiteraard moeten de velden overeenkomen. Dit kan je geautomatiseerd doen, via een script, zodat je er een knop van maakt. Zo heb ik het ook gedaan in custum, je kan elke offerte direct transporteren naar een factuur en daar regels bij plaatsen.

Mvg. Dick Impens