Jump to content
  • 0

Kalender

Iron_Eagle

Question

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een database onze drive-in show. Momenteel wordt er gewerkt met een PHP website en daarachter een SQL database. Dit wordt vervangen door een website geschreven met CDML met daarachter een database van Filemaker.

Er worden klanten en boekingen weergegeven en nu is het de bedoeling dat er een kalender komt waarin staat wanneer er boekingen zijn. Alleen kom ik er niet uit hoe ik het moet gaan weergeven. Het mag per maand omdat de meeste boekingen in het weekend zijn. Dus een overzicht van de dagen van de maand, en waar er een boeking staat een knop waar je op kan drukken om zo naar de boeking te gaan.

Hoe geef ik die dagen weer en hoe vul ik de knop in op de juiste dag?

Dank jullie wel,

Groeten Iron Eagle

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het is een beetje afhankelijk van de manier waarop je dit systeem wilt opzetten. Ik zou zelf kiezen voor een portal. Dan krijg je dus een lange lijst te zien met alle boekingen. Als je dus geen boeking hebt staan komt er dus ook verder niets te staan.

Wil je helemaal van 1-31 nummeren of alleen de dagen waarop je iets hebt?

• 0
Posted
Het is een beetje afhankelijk van de manier waarop je dit systeem wilt opzetten. Ik zou zelf kiezen voor een portal. Dan krijg je dus een lange lijst te zien met alle boekingen. Als je dus geen boeking hebt staan komt er dus ook verder niets te staan.

Wil je helemaal van 1-31 nummeren of alleen de dagen waarop je iets hebt?

Ik heb zoiets voor een verhuurfirma en ik werk wel degelijk met portalrijen. Alle dagen van de maand worden hierin weergegeven zodanig dat je met een eenvoudige klik een dag kan selecteren. Je maakt best een file met enkel de datums die je wenst. Voor de portaalrij maak je een relatie gebaseerd op de maandnaam of -nummer en het jaartal.

De file met de datums kan je manipuleren met gegevens die je inbrengt uit een file waarin je al uw gegevens gaat onderbrengen.

• 0
Posted

Maar als je dus een overzichtje wilt van alle dagen van de maand moet je dus wel een scriptje of iets dergelijks maken die ook van te voren al die records al aanmaakt. Anders kun je die natuurlijk ook nooit zien.

• 0
Posted

Onze goede vriend, de ijzeren adelaar, heeft het voor mekaar gekregen: we liggen achterover :? !

Betekend dat dan dat elke dag een eigen record krijgt? Dan krijg je toch hartstikke veel record na 2 jaar??

Vraag me af of dat dan wel goed gaat...

Bedoel je daarmee dat je twee keer 365 records veel vindt voor FileMaker terwijl er mensen pleiten om FileMaker te blijven gebruiken bij miljoenen records en er ontelbare databanken in gebruik zijn met honderduizenden records? Wees maar gerust. Dableftmarsjere :wink: .

• 0
Posted

Yesss WEEHOOOOW ik heb het voor mekaar....hahahaha

Dus als ik het goed begrijp krijgt elke dag een record, met als naam bijvoorbeeld 21072003 en in die records komen de gegevens.

Klant, tijd, soort show, enz enz enz...

Oke ik weet weer even voldoende, alleen wil ik nog even weten of jullie misschien weten waar ik meer informatie kan vinden over CDML. Invoeren kan ik al via het web maar het uitlezen gaat nog niet lekker.

Dank u wel.....

Iron Eagle

• 0
Posted

Ik hoef helemaal niet meer te rekenen met de getallen, het is puur voor de kalender dat het op de juiste dag wordt weergegeven. Wat je wil zeggen is dat ik beter de record een nummer kan geven ipv een datum. Want het nummer komt overeen met een datum.

zoals je op je eigen site zegt, http://www.avd-ci.be/tip022.htm :

dag 700.484 is 11 november 1918 dus het aantal dagen na 1 jan 0001