Jump to content
  • 0

Totaal van een Summary

Pasav

Question

Posted

Ik wil in een rapportage een subtotaal van een summary.

Ik heb de volgende rapportage

- Project

- Project Fase

- Personeel dat aan project heeft gewerkt in uren

De layout wordt gesorteerd op : Project, Fase, Personeel

Bij de personeels regel heb ik een totaal aantal uur, deze vermenigvuldig ik met een uurtarief en dan krijg ik een totaalbedrag.

Tot nu toe alles goed en wel.

Nu wil ik voor de project fase een Summary van het bedrag van het totaalbedrag van de personeel regels.

Als ik een Summary veld aanmaak met als veld het totaalbedrag en deze plaats in de Projectfase onderdeel rekdend die uit voor alle records in die fase in het gehele bestand.

Hoe geef ik aan dat die alleen moet rekenen binnen het des betreffende project.

Heb alle opties van het summary veld al geprobeerd.

Ik zal iets over het hoofd zien maar wat .. ?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoi Pasav,

de summaryvelden werken het beste bij afdrukken (en preview) en minder goed in blader/browse-modus.

Je alle voorbereidingen om het goed weer te geven al getroffen qua velddefinities, meer dan je al hebt heb je eigenlijk niet nodig. Je moet alleen je layout goed bouwen en afdrukken of previewen.

Definieer je layout als volgt (van boven naar beneden):

Header

Leading grand summary { velden: SummaryVeld_Totaalbedrag }

Subsummary gesorteerd op Project { velden: Projectnaam, SummaryVeld_Totaalbedrag }

Subsummary gesorteerd op Projectfase { velden: Fasenaam, SummaryVeld_Totaalbedrag }

Subsummary gesorteerd op personeel { velden: Personeelnaam, SummaryVeld_Totaalbedrag }

Body { velden: Omschrijving, uren, prijs en totaalbedrag}

footer

Zoals je ziet staat één en hetzelfde veld tw "SummaryVeld_Totaalbedrag" 4 keer op de layout. Sorteer nu de records (als je dat al niet hebt gedaan) en ga naar preview of druk het rapport af. Je zult zien dat keurig de totalen krijgt per Personeelslid binnen elke Projectfase binnen elk project.

Succes, Menno

• 0
Posted

Ik heb de layout opgemaakt zoals Menno aangaf.

Ik krijg dan nog steeds niet het gewenste overzicht.

Een regel heeft een factor 3 extra en een andere regel heeft factor 10 extra.

Nu ben ik wezen spelen met de settings en kom ik er achter dat dit komt omdat de subsummary van de naam uit bv 3 of 10 regels bestaat als ik de naam in de body zet.

Even extra informatie

Ik heb nu :

Header : met de algemene informatie

Subsummary gesorteerd op Project met : Prn en project omschijrving

Subsummary gesorteerd op Fase met : Fase naam, Tot Jan, Tot Feb, Tot Mrt etc ...

Subsummary Gesorterd op Naam met : Naam, Tot Jan, Tot Feb, Tot Mrt

Ik heb 22 records met die ingevuld hebben :

Per week aantal uur voor een project per persoon

De tot maand is dus een totaal van de weken van januari etc ....

In de Subsummary fase heb ik de totaal voor de fase en in de naam heb ik totaal van de personen.

Ik gebruik de body niet omdat ik dan de losse records krijg en dus 3x jaantje onder elkaar en 10x Marieke .. Dit zijn trouwens ook meteen de mensen waar het faktor 3 en 10 bij staan.

Heb ik me nou klem gezet met mijn wens of heb ik een denk fout gemaakt.

Mocht er meer info wenselijk zijn dan hoor ik het graag.

Mvg,

Patrick

• 0
Posted

Ik begrijp je opmerking factor 3 en factor 10 extra niet helemaal. Is dat de bedoeling of juist niet? Kan je anders ff je bestandje (uitgekleed tot de bare necessities uiteraard) hier uploaden, dan zien we tenminste wat bedoelt.

mvg, Menno

• 0
Posted

Sorry voor de late reactie.

De factor 3 komt van dat de persoon 3x in de lijst staat en de factor 10 komt omdat de andere persoon 10 keer in de lijst staat.

Een uitgeklede versie zal lastig worden gezien dat het een geheel van meerdere bestanden is. Ik loop nu wederom tegen het zelfde aan in een andere layout.

De ene keer op de regel gaat het goed met vergelijkbare informatie en de andere keer gaat het dus gewoon fout.

Ik zie nu waarom het fout gaat ik snap het alleen niet. Het zal aan mijn manier van opbouwen liggen denk ik maar goed.

Nogmaals een uitleg van wat ik doe :

- ik heb een selectie records met uren ... in deze records staan de volgende gegevens : weeknummer, fase, persoon, projectnummer

- ik wil het volgende zien : totaal van de uren per week per persoon, per fase en per project

Ik maak de volgende opbouw van het rapport :

- header : hierin staat de algemene informatie van het project

- sub summary sorted by admin jaar, met het administratie jaar en de totalen per week => totaal per week voor dat jaar

- sub summary sorted by fase, total per week per fase

- sub summary sorted by naam, om het totaal van de weken te zien per persoon

De records van de verschillende weken per persoon worden dus dan netjes opgeteld en ik zie alleen een regel per persoon, ongeacht aantal records dat deze heeft ingevuld.

Als ik de naam een body part maak, dan zie ik wel de afzonderlijke regels van de namen, en zie dus dan ook dat de persoon a er 4x instaat en persoon 3 keer bv.

Ik maak nu ik er zo over nadenk waarschijnlijk de fout dat ik mijn totaal op body nivo eerst goed moet hebben en dan pas moet samen voegen. Of denk ik nu weer verkeerd ... ?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

• 0
Posted

Opgelost !

Ik heb voor de totaal van de fase gerekend met de regels zelf per persoon (dus per regel aantal uur x uurloon)

En voor de samengevoegde persoons regels totaal aantal uur x uurtarief

Nu klopt het overzicht ... misschien beetje krom gedacht maar de rapportage klopt en daar gaat het om.