Vitruvius Posted February 28, 2011 Posted February 28, 2011 Een probleem waar ik regelmatig mee te maken krijg - Ik heb een database met o.a. foto's opgeslagen als link - Ik verander de naam van de fotomap, of verplaats de fotomap of brand de database en de bijbehorende mappen structuur op CD - Bij elk van de bovenstaande krijg ik bij een containerveld "dit bestand kan niet gevonden worden" Ik moet dan elke foto opnieuw linken. Kan dat niet in bulk (refresh)? Kan filemaker relatieve links aanmaken i.p.v. absolute? indien ja, hoe? Quote
0 fmwebshop Posted March 1, 2011 Posted March 1, 2011 Een idee in de goede richting Je kunt je foto vertonen in een berekeningsveld, de berekening is het pad, resultaat container. De berekening van het pad kun je vervolgens met één of meer globaalvelden doen. (als je met één client werkt) get(bureaubladpad) & veld met tekst "/gekozen map"/ & mogelijk een veld dat de imagenaam bevat. Vr GR Quote
0 AvD Posted March 1, 2011 Posted March 1, 2011 Kijk ook eens in de online help van FileMaker. Daar staan vele voorbeelden. Let erop, want dat staat niet daar, dat variabelen niet werken voor remote access, maar dat terzijde want niet ad rem in deze topic. Quote
Question
Vitruvius
Een probleem waar ik regelmatig mee te maken krijg
- Ik heb een database met o.a. foto's opgeslagen als link
- Ik verander de naam van de fotomap, of verplaats de fotomap of brand de database en de bijbehorende mappen structuur op CD
- Bij elk van de bovenstaande krijg ik bij een containerveld "dit bestand kan niet gevonden worden"
Ik moet dan elke foto opnieuw linken.
Kan dat niet in bulk (refresh)?
Kan filemaker relatieve links aanmaken i.p.v. absolute?
indien ja, hoe?
2 answers to this question
Recommended Posts