Jump to content
  • 0

barcodescanner iphone/ipad

daantjuuh

Question

Posted

Heeft hier iemand ervaring met een barcodescanner icm filemaker go op de iphone/ipad?

Ik zag net op youtube een filmpje waar de Scanfob 2002 Wireless Laser Barcode Scanner wordt gebruikt en dat zag er wel werkbaar uit.

Voor zover ik iets erover kan vinden is dit tot nu toe de enige barcodescanner die je kan gebruiken icm filemaker go.

Iemand tips of andere alternatieven? Kan je bijvoorbeeld de camera van de iphone zelf gebruiken icm filemaker go?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Er zijn verschillende scanners (software) voor de iPhone, iPad (2, want je hebt wel een camera nodig). Het zou kunnen dat je die goed zou kunnen gebruiken. Ik heb het nog niet uitgezocht, maar hier moeten mogelijkheden zijn.

• 0
Posted

Of het gaat met een bluetooth scanner heb ik nog niet getest.

Het werkt anders wel prima met de ingebouwde camera op de iphone of ipad.

In Module 13 van de Training Series worden er een aantal pagina's aan besteed.

• 0
Posted

Project gedaan met cns barcode. Op iPad2 gaat het redelijk met de ingebouwde camera (zowel gewone barcodes als 2d). Voor een iPad1 hebben we de Socket Bluetooth Cordless Handscanner gebruikt. Scanner leest ook 2d barcodes.

http://www.socketmobile.com

Enige jammere is dat cns barcode voor iPhone is gemaakt, dus ziet er een beetje lelijk uit op iPad.

• 0
Posted

Ik ben hier al een tijdje mee aan het testen.

Werkt prima, alleen als je meerdere ipads wil koppelen met verschillende scanfob scanners werkt er geen .

• 0
Posted

Ik ben ervaring aan het opdoen, o.a. met Pic2Shop. Dat wordt in de Training Series ook als voorbeeld genoemd.

Maar nu loop ik tegen een probleempje aan. Ik gebruik de volgende call-back URL.

pic2shop://scan?callback=fmp7script%3A//%24/" & Get ( FileName ) & "%3Fscript%3DInput%26param%3DEAN

Dit werkt prima, met een EAN code (=> de laatste parameter %3EAN).

Maar Pic2Shop doet ook QR-codes en ik zou heel graag ook de QR-data in een tekstveldje willen zetten. Volgens de informatie van de ontwikkelaar van Pic2Shop zou het moeten werken als je 'EAN' vervangt door 'QR'. Niet dus. Pics2shop wordt wel geactiveerd en daarna kom ik terug in FMGo, maar het veld blijft erg leeg....

Even voor de duidelijkheid: het script 'Input' neemt dus als scriptparameter de tekststring die Pic2Shop aanlevert. En het scriptje Input is echt erg simpel: een set Field die de scriptparameter in een tekstveld opslaat...

Iemand hier ervaring mee, of met een andere barcode app?

NB je zou zelfs een stukje AppleScript via een QR-code kunnen doorgeven...

Hans Erik