Jump to content
  • 0

MySQL in samenwerking met File Maker Pro 11

Dynare

Question

Posted

Hallo

Ik heb een uitgebreide MYSQL database en de wil ik koppelen aan Filemaker pro.

Wat ik wil is dat FMP gewoon als frontend voor een MySQL DB wordt gebruikt. Zodat ik bijvooreeld met ipad app bij filemaker kan komen.

En tussen filemaker en MYSQL database moet dan gesyncroniseerd worden in de zoveel tijd. Hoeft niet realtime.

Kan iemand me helpen.

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het kan, je kan een 'live' koppeling maken met externe databases (mysql) via actual technologies odbc driver. Als je de filemaker frontend op een filemaker server draait kan je er met Filemaker Go goed bij.

• 0
Posted
Het kan, je kan een 'live' koppeling maken met externe databases (mysql) via actual technologies odbc driver. Als je de filemaker frontend op een filemaker server draait kan je er met Filemaker Go goed bij.

Dudematters Bedankt.

Maar zover als dit was ik geloof ik al ik heb een ODBC koppeling Met de MYSQL database. Maar dan moet ik het per tabel invoegen klopt dat? vanaf hier weet ik dus eigenlijk niet hoe ik verder moet.

Ik had ergens gelezen dat het makkelijk kan met een synchronisatie scriptje?

• 0
Posted

Je kan in Filemaker een layout maken met portals naar de verschillende tabellen, zodat je minder schermen hebt. Je moet wel de relaties tussen de tabellen in Filemaker leggen, zodat de juiste data bij elkaar getoond wordt in de portals. Misschien kan je wat meer uitleggen wat je precies wilt, of een schema van je database laten zien en aangeven wat je wilt bereiken, dan kan ik je wel een eind in de goede richting helpen.

• 0
Posted

Ik heb dus mijn database daarin staat stuk of 50 tables en dat is is.

Hoe het zit met relaties ik weet niet is er makkelijke manier waarop ik kan zien welke relaties er al zijn in de bestaande database zijn?

Verder heb ik nu wel al alle tables met de hand per stuk ingevoerd via de ODBC connectie.

Zal even uitleggen ik loop stage bij een bedrijf en dit is mijn stage opdracht zit momenteel alleen een beetje vast. hiervoor had ik 0,0 verstand van databases dus ik vind dat ik het al snel op pak

• 0
Posted

In je mysql of php code (als je dat gebruikt) staan inner en/of outer joins, dat zijn de koppelingen tussen de tabellen. In Filemaker kan je dat ook doen, bijvoorbeeld als je een tabel relaties hebt en een tabel contact personen is er kan je de contact personen koppelen aan de relatie. Dit gebeurt meestal door middel van een ID of een ander koppelveld. Die zijn meestal goed te herkennen (in de contact tabel staat dan een veld wat RelationID of rID heet) en die moet je ook in Filemaker koppelen.

Het is wel veel om hier allemaal uit te leggen, maar ik zou adviseren om eens een goed boek te lezen over relationele databases, of er wat dieper induiken op het net. Om zomaar een mysql database met 50 tabellen te koppelen zal veel van je vragen, dat zal geen kleine applicatie zijn die die tabellen vult...

• 0
Posted

Weer bedankt De database is van een eigen geprogrammeerde Software van dit bedrijf, dus het is geen php.

Ik moet dus alleen even kunnen vinden waar ik bestaande relaties kan vinden, Als ik eenmaal weet waar dat staat kom ik een aardig stuk verder. hoe het in filemaker dat ik al ongeveer gezien. Kan ik de relaties ook zien in programma's zoals Sqlyog ?

En als ik dit even weet Dan heb je me genoeg geholpen voor nu.

En ik heb al aardig wat handleidingen door gelezen. en tijd heb ik genoeg ik zit hier nog 18 weken full time.

maar ik ga zeker nog wel meer zoeken om te lezen.

• 0
Posted

Er zijn voor zover ik weet geen programma's die het zo laten zien, normaal wordt dit in de applicatie met SQL gemaakt, per keer. Dus er wordt niets vastgelegd.

Maar er moet logica in zitten, de originele programmeurs zullen ook wel een systeem hebben gehad. Dit kan een redelijk lastig klusje zijn...