Jump to content
  • 0

bedrag printen op acceptgiro

jans

Question

Posted

Heb je net een probleem opgelost dient een nieuw probleem zich aan.

Voor het printen van bedragen op acceptgiro's moeten de hele euro's in een apart veld en de centen in een apart veld.

Helaas zijn niet alle bedragen gelijk (dat zou wel makkelijk zijn) maar wordt het bedrag berekend door een calculatie. Nu wil ik het totaal bedrag gesplitst hebben in een veld met hele euro's en centen.

P.S. Spaties in een getal notatie dat lukt helaas niet.

Alvast bedankt voor de moeite

Jans

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Heb je net een probleem opgelost dient een nieuw probleem zich aan.

Voor het printen van bedragen op acceptgiro's moeten de hele euro's in een apart veld en de centen in een apart veld.

Helaas zijn niet alle bedragen gelijk (dat zou wel makkelijk zijn) maar wordt het bedrag berekend door een calculatie. Nu wil ik het totaal bedrag gesplitst hebben in een veld met hele euro's en centen.

P.S. Spaties in een getal notatie dat lukt helaas niet.

Alvast bedankt voor de moeite

Jans

je hebt toch de functie INT die je kan gebruiken. Kun je eenvoudig de euro's en de centen splitsen.

• 0
Posted

Ehhh durf het bijna niet te zeggen maar kan je wat specefieker zijn? ALs ik een test maak en 2 keer 4.25 komt er bij het veld waar ik int heb vermeld 8 te staan en hoe kan je de guldens en centen dan scheiden?

Dank je

Jans

• 0
Posted
Ehhh durf het bijna niet te zeggen maar kan je wat specefieker zijn? ALs ik een test maak en 2 keer 4.25 komt er bij het veld waar ik int heb vermeld 8 te staan en hoe kan je de guldens en centen dan scheiden?

Dank je

Jans

Int geeft als resultaat het geheel getal

bv : int (10,12) = 10

10,12 - int(10,12) = 0,12

als je dit vermenigvuldigt met 100 heb je 12

je gebruikt ook nog best de functie round(getal, aantal decimalen)

• 0
Posted

Aha het is me nu duidelijk. (ik ben niet zo'n rekenwonder) Heb een testje gemaakt en het werkt. Bedankt voor de reactie

Jans :D

• 0
Posted

Ehhh als de berekening uitkomt op 12,00 dan is er een probleem met de getallen achter de komma. Heb van alles geprobeerd met de getal notatie maar dat geeft problemen. Iemand een idee?

• 0
Posted

bedoel je dat je dan geen nullen op papier krijgt?

maak dan een extra veld voor de cijfers achter de komma.

Right ("00" & Int ( Round (GETAL - Int (GETAL) * 100; 0)); 2)

• 0
Posted

Bedankt voor de snelle reactie. Durf het bijna niet te zeggen maar ben niet zo handig met formules.

De volgende berekening heb ik nu totaalbedrag is een veldnaam

totaalbedrag -Int(totaalbedrag)

dit bedrag vermenigvuldig ik met 100 en daar komt dan mooi een rond getal uit dan heb ik een veld met het bedrag van de centen. Helaas is 100 x 0 nog steeds 0.

Ik snap niet helemaal waar ik de laatste formule kwijt moet?

Alvast bedankt voor de reactie

Jans

• 0
Posted
Bedankt voor de snelle reactie. Durf het bijna niet te zeggen maar ben niet zo handig met formules.

Jans

Als je de getallen na de komma wil zien kun je toch gewoon uw getal het formaat met 2 decimalen toekennen. Dan hoef je geen formule te gebruiken

• 0
Posted

Se7en

Ik denk dat je uit het oog verloren bent dat de poster op zijn acceptgiro's rekening moet houden met de voorgedrukte ruimten, en dat daarom de getallen voor en na de komma in twee aparte velden moeten komen die vermoedelijk enkele millimeters van elkaar moeten staan. Er zijn dus twee calculaties nodig: een die het deel voor de komma geeft (met de integer-methode) en een dat de decimalen geeft (ook als die er niet zijn: dan moet er 00 staan). Met wat je nu suggereert lukt dat natuurlijk niet. Onze poster zegt zelf dat hij niet zo goed overweg kan met formules. Hij heeft dus twee kant-en-klare calculaties nodig.

• 0
Posted

Stef precies wat ik nodig had. Je krijgt van mij dus een Kriek (is dat eigenlijk wel een belgisch biertje)

Hardstikke bedankt

Jans