Dynare Posted March 9, 2011 Posted March 9, 2011 Hallo Ik heb Filemaker al gekoppeld via ODBC met MYSQl database. maar nu moet het nog synchroniseren om de zoveel tijd. het hoeft niet realtime. Heeft iemand een idee hoe ik dit tot stand kan brengen? Quote
0 dudematters Posted March 9, 2011 Posted March 9, 2011 De koppeling is live, dus je hoeft niet te syncen, je kan gewoon een layout aanmaken voor je MySQL Tabel en via scripts handelingen doen.... Je moet uiteraard wel een ODBC connectie leggen in Filemaker, onder Manage - External Data Sources, hier een ODBC koppeling leggen naar je SystemDSN en de gegevens invoegen (ook views als deze in MySQL zitten aanvinken) en dan heb je live verbinding. Je kan voor iedere MySQL tabel een layout in Filemaker maken, relaties leggen, scripts maken. Quote
0 Dynare Posted March 9, 2011 Author Posted March 9, 2011 Maar als ik records aanmaak in MYSQL laat die ze niet direct zien in filemaker dan moet ik filemaker eerst opnieuw opstarten dan staan het er wel. En als ik in Filemaker record aanmaak komt het niet in MYSQL te staan. ik denk dat het even zoeken wordt naar scripts. toch bedankt. Quote
0 dudematters Posted March 9, 2011 Posted March 9, 2011 Dat zou niet mogen, ik heb veel MySQL koppelingen met Filemaker, die zijn redelijk snel.... Quote
0 Dynare Posted March 10, 2011 Author Posted March 10, 2011 Bedankt voor al je hulp Het werkt nu. als ik in mysql iets aanmaakt komt het gewoon nu wel snel in Filemaker, En als ik iets in filemaker aanmaak komt het ook in MYSQL. Dus bedankt voor al je hulp Quote
Question
Dynare
Hallo
Ik heb Filemaker al gekoppeld via ODBC met MYSQl database.
maar nu moet het nog synchroniseren om de zoveel tijd. het hoeft niet realtime.
Heeft iemand een idee hoe ik dit tot stand kan brengen?
4 answers to this question
Recommended Posts