mvdbent Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Ik heb een produkten lijst. ± 1300 produkten deze hebben verschillende categorieen/leveranciers het moet toch mogelijk zijn om op leverancier/categorie een lijst te krijgen die ik kan gebruiken voor een bestel formulier weet alleen niet waar ik het moet zoeken als iemand mij dit kan uitleggen, dan zou ik erg geholpen zijn alvast bedankt Quote
0 andries Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 kijk eens bij subsummaries in de filemaker help. Quote
0 fmwebshop Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Is het niet voldoende als je de categorie selekteert met een zoekopdracht? Quote
0 mvdbent Posted March 10, 2011 Author Posted March 10, 2011 ik wil juist een bestel lijst maken als ik dan de desbetreffende leverancier kies dat deze alleen deze produkten laat zien in een lijst vorm dus een zoek functie is in deze niet echt de oplossing Quote
0 fmwebshop Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 geef je leveranciers een ID (:uniek nummer per leverancier) geef je produkten een veld met ditzelfde leveranciers ID (buiten natuurlijk hun eigen artikel ID) maak een relatie aan tussen artikelen en leveranciers leverancier ID = leverancier ID maak in je leveranciers layout een portaal op deze relatie met als inhoud de artikelvelden die je wilt zien als je nu in deze layout bent zie je automatisch alleen de artikelen die bij deze leverancier horen een bestelbon maak je beter in een artikel-bestel layout/tabel en door de artikelen op te zoeken (find leveranciers ID), hier kun je dan meteen opslaan wat je besteld hebt van ieder artikel, samen met je facturerings tabel heb je dan een voorraad beheers administratie Quote
Question
mvdbent
Ik heb een produkten lijst. ± 1300 produkten deze hebben verschillende categorieen/leveranciers
het moet toch mogelijk zijn om op leverancier/categorie een lijst te krijgen die ik kan gebruiken voor een bestel formulier
weet alleen niet waar ik het moet zoeken
als iemand mij dit kan uitleggen, dan zou ik erg geholpen zijn
alvast bedankt
5 answers to this question
Recommended Posts