Jump to content
  • 0

En als je dan toch Java update 24 geinstalleerd hebt

Peter Wagemans

Question

Posted

Ik had opgevangen van mijn collegas dat je zeker Java Update 24 niet mag installeren als je de FileMaker Server 11 admin console gebruikt.

http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/7937

Leuk, dat die console om de haverklap niet meer werkt omdat er een Java update gebeurt, niet? Ik HOU echt heel erg van de manier dat FileMaker haar server admin aanpakt. Een overhead aan 300 MB aan Java rommel om een applicatie van 135 MB te beheren. Mooi is dat.

Ik dacht dat het alleen maar speelde op Windows, maar toen ik vrijdag bij een klant de server wou beheren, wist ik dat ik mis was. De admin console startte niet meer op, met een fantastisch duidelijke foutboodschap.

Na wat googlen las ik dat je best opnieuw Snow Leopard installeert, omdat je niet terug kan.

Maar ik ben wat hardleers, en wou dat zelf wel eens ondervinden.

Dit werkte echter voor mij:

- Open Directory Utility en activeer je root password.

Vervolgens:

su
mv /System/Library/Java /System/Library/xJava

Dan Time Machine opgestart vanuit mijn /System directory en de Java directory van eind oktober vorig jaar teruggezet.

Vervolgens hetzelfde gedaan voor /Applications/Utilities/Java Preferences.app

Dan heb ik herstart.

En nu heb ik versie "Update22" terug actief, en mijn admin console werkt terug.

Als het niet onmiddellijk werkt, moet je misschien even alle java caches legen vanuit de Java Preferences applicatie.

Voor mij werkte het echter na wat morrelen hier en daar. Zeker een betere oplossing dan mijn systeem terug te moeten installeren.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Heb 'm op 2 Macs ( een SL server en mijn boek ) geinstalleerd, en het werkt.

Heb natuurlijk eerst de Java directory gewist, de xJava directory terug hernoemd, de originele Java Preferences.app teruggezet, de cache files gewist en herstart.

FileMaker vond het niet nodig om even een installertje te fabriceren. Da's nochtans niet zo moeilijk op de Mac.

Maar OK, ik ben al blij dat ze snel een update uit hebben.

• 0
Posted

en die update werkt enkel voor FileMaker Server 11... mooi is dat...

alsof mensen telkens opnieuw 1000 euro investeren voor een paar extra functies...

(komt dit gefrustreerd over???)