Jump to content
  • 0

Script Afbeeldingen

Dynare

Question

Posted

Hallo

Ik ben bezig met een scriptje

Ik ik heb 2 afbeeldingen . nu wil ik als de waarde in een veld 1 is dat die een plaatje laat zien. als er geen waarde in staat dat die de andere afbeelding laat zien. is dit mogelijk?

Ik ben wel aan het experimenteren geweest.

if [call::betaald = 1]

ga naar veld [....]

afbeelding invoegen [......]

else

ga naar veld[......]

afbeelding invoegen[.....]

end if

geen idee of zo klopt maar dat leek mij logisch maar het werkt niet.

Recommended Posts

• 0
Posted

Je kunt dit eventueel zonder script af met een berekeningsveld, uitkomst container

if(call::betaald=1; afbeelding1;afbeelding2)

(Je afbeeldingen staan in twee globale container velden; afbeeldin1 en afbeelding2)

script

if [call::betaald = 1]

ga naar layout;....

veld instellen; veldnaam ; afbeelding1 (je moet dit veld instellen als container)

else

end if

VR GR

• 0
Posted

Ik kom er niet helemaal uit.

ik kan geen container velden aan maken die is grijs als ik ga naar databasebeheren> velden maar dat is bij de tabel die gelinkt staat aan mysql

als ik een nieuwe aanmaak in filemaker zelf kan het wel. maar dan als nog lukt het me niet :D

omdat die dan zegt dat het geen gerelateerde tabelen zijn.

hoe los ik dit op??

• 0
Posted

je maakt een veld aan van type calculatie. In het calculatievenster kan je linksonder het type van data dat de calculatie moet teruggeven ingeven. Standaard staat dit op "Number", verander dit in "Container". Wees ook zeker dat je calculatie dan als resultaat een container teruggeeft.

• 0
Posted

Oeps :D

Hier is die

if (call:betaald = 1; afbeelding1)

geloof best dat die fout is hoor

denk ook wat hij weet niet waar die de afbeelding vandaan moet halen lijkt mij

• 0
Posted

dit lijkt mij ook het geval te zijn dat hij Afbeelding1 niet vindt, of dat hij er in ieder geval niets nuttigs mee kan doen.

Is afbeelding1 een veld in je mySQL tabel? Wat is de inhoud van Afbeelding1?

• 0
Posted

nee dat is een veld die ik heb aangemaakt in filemaker met de optie calculatie.

als ik het aanmaak in MYSQL kan ik dat niet kiezen

VOlgens mij heb ik er echt een rotzoo van gemaakt :)

• 0
Posted

ok, dan moet je inderdaad het filepad er in zetten.

bijvoorbeeld:

if ( call::betaald = 1 ; "BESTANDSPAD NAAR IMAGE" ; "" )

een filepad voor een image begint altijd met "image:" en dan het filepad ("image:C:/Documents and Settings/Users/...", of op mac: "image:Macintosh HD/Users/..."). Voor meer informatie:

werken met containervelden:

http://www.filemaker.com/help/html/add_view_data.4.32.html

werken met bestandspaden:

http://www.filemaker.com/help/html/create_db.8.32.html#1030283

• 0
Posted

hmmm.. maar als ik de layout nu bekijk op de iphone .. laat die geen plaatje zien alleen maar het adress van het plaatje. hoe ga ik dat oplossen?

• 0
Posted

ok, dat komt omdat hij natuurlijk dat pad niet kan vinden.

Als je die afbeeldingen overal wil gaan gebruiken, moet je ze ook gaan opslaan op een plek die van overal bereikbaar is.

Ofwel op een file of webserver, ofwel maak je een tabel aan in FileMaker waar je al de afbeeldingen gaat insteken.

• 0
Posted

dus dan zou ik in filemaker een tabel aan moeten maken als container en de calculatie van een paar stappen terug niet het pad maar de container moeten aanwijzen? maar dan kan niet omdat het een niet gerelateerde tabel is.. het probleem wat ik al eerder in dit forum had..

zeg ik dit nu allemaal goed? :)

• 0
Posted

ongeveer :-)

Je moet inderdaad een tabel aanmaken met daarin een container veld. Per record in die tabel kan je dan afbeeldingen opslaan.

Om ze overal bereikbaar te maken, klopt het inderdaad dat dit niet gaat omdat die tabel niet gerelateerd is. Wat ik persoonlijk doe (en ik weet dat hierover discussie bestaat), is 1 globaal herhalend veld aanmaken in mijn afbeeldingen tabel. Het voordeel van een globaal veld is dat je het van overal in je applicatie kan opvragen, ook al is de tabel niet gerelateerd. In mijn opstartscript ga ik dan dit globaal veld vullen met de afbeeldingen. Dus de afbeelding in record 1 komt in het herhalend veld 1 te staan, afbeelding in record 2 komt dan in herhalend veld 2 te staan...

In de calculaties refereer ik dan naar dit veld.

Op www.fmforums.com in de "Samples" sectie, staat een voorbeeld. In dit voorbeeld wordt gebruik gemaakt van een globale variabele ipv globaal veld, maar dit maakt op zich niet zoveel uit, maar op dit moment ligt die site plat :-s

• 0
Posted

oke ik ga het proberen even wachten totdat de site het weer doet:).

ik heb al 2 container velden dus even kijken naar een globaal herhalend veld .. je hoort/leest het wel weer wanneer ik hulp nodig heb ..

• 0
Posted

oke ik heb het geprobeert maar ik kom er niet uit.

op die site had ik wel iets gevonden van globale variablen maar ik snapte het niet.

kan je helpe. :)

• 0
Posted

Als het op de iPhone en iPad ( met FileMaker Go ) ook moet werken, denk ik dat je best een web viewer gebruikt. Je zorgt dus dat je image ( of wat dan ook ) op een web server beschikbaar is, en geeft het http://... pad aan in de web viewer. Voordeel hier is dat er geen enkele drive moet gemount zijn, wat dus altijd problematisch is op een iPadPhonePodWhatever.

• 0
Posted

mja, ik ga akkoord voor grote afbeeldingen, maar als ik het goed begrijp gaat het om een kleine image voor een status van een factuur aan te duiden.

Is het dan niet beter om de afbeelding gewoon te embedden in de database?

Ik zal vanavond een klein voorbeeldje maken die de twee technieken gebruikt.