Jump to content
  • 0

Ledenlijst: overzicht nieuwe / uitgetreden leden

Sword

Question

Posted

Hallo

Ik ben nieuw op de site maar heb toch al even gezocht of het antwoord op mijn vraag er ergens al tussenstond. Blijkbaar niet...vandaar dit postje.

Ik doe de administratie voor een vereniging. Ik heb 2 tabellen opgemaakt:

A. Leden met daarin persoonlijke gegevens over de leden (adres, naam, tel, enz)

B. LedenLineItems tabel met een LedenId die voor de link met tabel A zorgt. In LedenLineItems breng ik de gegevens in over het type lidmaatschap: het betaalde bedrag, type lidmaatschap, datum vernieuwing abonnement. Anders gezegd, alle aan het lidmaatschap gerelateerd dingen. Een lijn per jaar, zichtbaar in bestand A via een portal.

Nu wil ik weten wie er bv. lid was in 2009 maar niet meer in 2010; wie er nieuw aangesloten is in 2011. Ik heb wat gespeeld met Count maar dat bracht me niet echt verder. Dat geeft wel het aantal leden 2010 of 2011 maar gaf me niet aan wie er nieuw was in 2011 of wie er niet meer was aangesloten in 2011. Ik vermoed dat we met een Loop zullen moeten werken?

Iemand suggesties? Ik vermoed dat ook anderen die bij de administratie van een club betrokken zijn, hier al mee te maken hebben gehad.

Dank.

Sword

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

ik denk dan dat je het beste met verschillende portals werkt en die laat filtreren wat je wil zien.

vb 1 portal voor jaar X en alleen de nieuwe leden, 1 portal voor uitredeende leden, enz

• 0
Posted

Ja maar dan heb ik nog geen antwoord op: wie was er wel aangesloten in 2010 maar niet in 2011, en het wordt zeker problematisch als je er nog een jaar bij doet. Nieuwe leden 2011 gaat wel, Leden 2010 ook maar de verschillen tussen 2010 en 2011 kan je er niet zomaar uit distilleren.

Nog tips?

Dank.

• 0
Posted

dit is niet in een zoekactie te vangen; je moet er meerdere doen.

Maak in je hoofdtabel een calculatie die een count() doet op de gerelateerde tabel.

Dan heb je een zoekveld die je al verteld of mensen 1x hebben meegedaan of meerdere keren.

Bij de enkele hoef je dan alleen te zoeken op dit veld (Waarde 1) en een jaartal (heb je de aantallen en de mensen)

Bij de dubbele of meervoud kan je ook deze actie doen, dan heb je per relatie een overzicht van welke jaren ze mee hebben gedaan.

Daarna kan je vervolg acties doen... ik hoop dat dit je een beetje verder helpt.

• 0
Posted

Ik zou een copie tabel maken met de leden info.

Maak een extra veld aan met opgezegd / gestopt als lid (selectie rondje)

Afhankelijk van de behoefte maak je een zoekopdracht met opgezegd importeer die in de nieuwe tabel en verwijder ze uit de oude.

Op die manier altijd een tabel met alleen leden die lid zijn en een aparte tabel met oud leden