Peter Wagemans Geplaatst: 19 maart 2011 Delen Geplaatst: 19 maart 2011 Zaterdagavond heeft de lijn hier een upgrade naar fibernet gekregen. Dat ging initieel goed, maar een uur later was het vast IP adres overgegaan naar een dynamisch IP adres. Geen probleem dacht ik, morgen om 9 uur bel ik even naar de business support en die regelen dat wel. Deze morgen blijf ik echter in hun centrale hangen, en na 10 minuten krijg ik een dametje aan de lijn die me vertelt dat ze het op de business support te druk hebben, en dat ik op de gewone support lijn nu zit, en dat ze me niet kan helpen, en dat ik maar eens moet terugbellen. Ik ben zo uit mijn lood geslagen dat ik beleefd het gesprek beëindig, maar 5 minuten later bel ik toch maar even terug, en krijg hetzelfde scenario, dit keer een meneer. Ik vraag of het niet mogelijk is dat ze me even opbellen als ze even tijd hebben, en dat kan. Prima. Om 16 uur echter geen teken van leven van de support, en nog steeds een dynamisch IP adres. Als je naar de support belt van telenet met een technisch internet probleem, moet je even je modem uittrekken, anders zeggen ze al met een computerstem in de centrale dat je verbinding werkt, en helpt men je gewoon NIET meer verder. OK, dus dit keer bel ik weer naar de business support, maar maak een toetscombinatie die me bij de support brengt, ik heb zogezegd echter geen technisch probleem. Na 1 minuut ben ik al bij een support dame. Ze is eveneens van de gewone support, dus nu heb ik echt wel door dat de business support niet beschikbaar is, en dat dat verhaaltje van "te druk" helemaal niet kan. Dus ik leg nogmaals het probleem uit, maar er wordt me vertelt dat mijn case "open" staat bij de support, maar dat de achterliggende diensten dit pas maandag zullen oplossen. Zelfs met aandringen wordt ik niet geholpen, men heeft me gewoon de hele zaterdag letterlijk aan het lijntje gehouden. Telenet pakt uit met "onze exclusieve service- en advieslijn voor professionals". Mmm, normaal gezien ook zaterdag beschikbaar, maar Murphy heeft me deze keer bij mijn krieken. Het ergste vind ik dat ze je gewoon wat op de mouw spelden. Niet alleen heb ik geen vast IP adres, alle poorten onder 1024 zitten ook dicht, dus zelfs met mijn DNS voorlopig even aan te passen kan ik dit probleem niet oplossen. Telenet wel, waarschijnlijk in ongeveer 1 minuut, gewoon de DHCP reservatie terug activeren. Maar ja, dat kon vandaag echt niemand even doen bij Telenet. Als de eerste forumer dit leest, is het probleem natuurlijk al opgelost. Hopelijk is dat maandag. Quote Link naar reactie
burggraaf Geplaatst: 21 maart 2011 Delen Geplaatst: 21 maart 2011 Peter, Vanaf hier, onder de rook van Rotterdam (hangt er vanaf hoe de wind waait... ), weer bereikbaar... Met een diepe buiging voor al je geduld en inzet! Quote Link naar reactie
dudematters Geplaatst: 21 maart 2011 Delen Geplaatst: 21 maart 2011 Van hieruit ook weer connectie Gelukkig maar, ik werd al ongerust. Quote Link naar reactie
WJ Geplaatst: 22 maart 2011 Delen Geplaatst: 22 maart 2011 Hoi Peter, Een zeer EXCLUSIEVE lijn zou ik zo zeggen. Thanks. Groet, WJ Quote Link naar reactie
Peter Wagemans Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Een zeer EXCLUSIEVE lijn zou ik zo zeggen. OK, ik heb 'm... Had het rijk hier inderdaad voor mij alleen. Quote Link naar reactie
Peter Wagemans Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Lap, ik heb er weer van. Ditmaal is de kabelmodem naar de filistijnen, of de filter. In elk geval, de hulplijn is nu wel beschikbaar. Ze zijn heel vriendelijk en leggen uit dat ze inderdaad onderbemand zijn voor zaterdag. Eindelijk iemand die gewoon zegt hoe het zit. Er gaat iemand zijn tussen 3 en 6, dus vanavond zijn we weer online hoop ik. Quote Link naar reactie
Peter Wagemans Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Latest update: terug online, maar kabelmodem signaal staat in het rood. Technicus komt toch nog langs. Hou er rekening mee dat de verbinding met Clarify af en toe kan uitvallen. Quote Link naar reactie
Peter Wagemans Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2011 De Telenet technicus stond hier stipt om 3 uur, en inderdaad, het bleek een oud filtertje te zijn dat buiten op de gevel hing. Hangt er waarschijnlijk sinds 1997. Het zonnetje is niet mals geweest met die filter. Hetzelfde zonnetje heeft vandaag waarschijnlijk die filter wat opgewarmt,... en gedaan ermee. De combinatie van een nieuwe fibernet modem en die oude filter was ook al niet optimaal. Speed test geeft me nu 4,55MBps upload en 92.96MBps download, terwijl dat ervoor maar iets van een 80 was. Ik voel me nu een stuk stoerder... De internet verbinding zou dus nu een stuk stabieler moeten zijn. Even mijn kop ( hout ) vasthouden, hopelijk geen problemen meer met de site deze maand. Quote Link naar reactie
Jeroen Aarts Geplaatst: 25 maart 2011 Delen Geplaatst: 25 maart 2011 Nou Peter, nog eens petje af voor al het werk dat je hierin steekt!!! Quote Link naar reactie
WJ Geplaatst: 28 maart 2011 Delen Geplaatst: 28 maart 2011 Kan het goed merken peter. Lekker snappie het forum Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.