Jump to content
  • 0

Tab element

arpijper

Question

Posted

Ik heb een layout met oa. een veld met invoerlijst welke correspondeert met een tab.

Dus in mijn geval 3 verschillende invoerwaarden welke corresponderen met 3 tabs.

Nu wil ik graag een oplossing dat als ik in het invoerveld "Tab1" invoer, het tabelement automatisch op Tab1 springt en daar ook op blijft staan. Bij voorkeur zijn de andere tabs dan ook niet meer benaderbaar.

Ook als ik heen en weer switch van de ene layout naar de andere, zal bij voorkeur bij terugkomst naar deze layout enkel de velden geplaatst in Tab 1 zichtbaar moeten zijn.

Is hiervoor een simpele oplossing?

gr.

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Niet helemaal, wel ver. Je moet de tabs een object naam geven, iedere tab zijn eigen naam. Je kan dit doen in FM11 op het info paneel. Het is zowiezo wel verstandig belangrijke onderdelen op je layout een object naam te geven, dan kan je daar altijd naar toe 'springen' e.d. Een scriptstap 'ga naar object' is aanwezig. Dit mag een tab zijn, mag ook een veld op die tab zijn. In een instellingen tabel zou je dit dan kunnen vastleggen, zodat bij terugkeer altijd de juiste tab vooraan staat.

Tabs verbergen kan tot op zekere hoogte, het zijn visuele truckjes. Echt feitelijk verbergen kan je ze niet.