hajo Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 moet ik als ik filemaker server koop ook nog gewone filemaker pro 11 erbij kopen. hajo Quote
0 dudematters Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 Zeker, je hebt een hoop aan de gewone filemaker, je hebt niets aan filemaker server als je geen gewone hebt, tenzij; Je een database wilt hosten die op het web draait (maar dan kan je zelf geen aanpassingen doen) IWP of PHP. Als je zelf iets wilt maken of kunnen aanpassen of lokaal op een computer wilt draaien dan moet je echt Filemaker Pro ook kopen. Je hebt echter niet altijd Filemaker server nodig, je kan ook met Filemaker Pro op een netwerk met meerdere gebruikers gebruik maken van dezelfde database, peer to peer heet dat. De eerste computer die de filemaker database opstart wordt de host. De andere computers in het netwerk kunnen dan 'client' worden van deze host. Is iets minder stabiel en iets onveiliger, langzamer, maar kan heel goed. Dus, wat wil je er precies mee gaan doen? Quote
0 hajo Posted March 28, 2011 Author Posted March 28, 2011 ik heb zelf al 1 versie van filemaker pro 11 advanced maar ik kan die licentie niet gebruiken voor andere computers (5 andere) moet ik dan nog 4 licenties erbij kopen of hoeft dat dan weer niet. hajo Quote
0 dudematters Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 officieel wel elke computer moet zijn eigen licentie hebben, anders krijg je een melding dat de licentie al in gebruik is. Quote
0 edc Posted March 29, 2011 Posted March 29, 2011 Wanneer je een eenvoudige database wilt hosten kan je eventueel werken met IWP (Instant Web Publishing). Dan kunnen je collega's de db benaderen via internet Explorer, zonder dat je extra licenties hoeft aan te schaffen. Quote
Question
hajo
moet ik als ik filemaker server koop ook nog gewone filemaker pro 11 erbij kopen.
hajo
4 answers to this question
Recommended Posts