edc Posted March 30, 2011 Posted March 30, 2011 Vanuit een eenvoudig adressenbestand had ik graag een html-tabel bekomen met vaste kolombreedtes en waarin bij de namen een hyperlink voorkomst naar het mailadres. Hoe pak ik dit het best aan? Van XML heb ik alsnog geen kaas gegeten. Quote
0 andries Posted March 30, 2011 Posted March 30, 2011 een script dat in een variabele je html tabel opmaakt, sla die variabele op in een veld en dan Export Field Contents naar een html file. Quote
0 hiker Posted March 30, 2011 Posted March 30, 2011 Maak allereest in gewoon HTML de basistabel aan en de eerste rij met kolombreedtes. Zet vervolgens het beginstuk van de tabel in een globaal veld1, het einde van de tabel in een ander globaal veld2. Je adressenbestand kun je doorlopen met een loop waarbij je een veld vult met allereerst globaalveld1, vervolgens naamadres etc. voor al je adressen en afsluit met globaalveld2.Exporteer dit veld of kopieer/plak het in een html-pagina. Globaalveld1 en 2 kun je ook de rest van de html-pagina inzetten zodat je de gehele pagina vanuit FM kunt maken. Quote
0 edc Posted March 31, 2011 Author Posted March 31, 2011 Hartelijk dank voor de tips. Ik heb al wat zitten spelen en het lijkt te lukken. Met CSS ben ik er ook in geslaagd om de tabel op te maken. (kolombreedtes, omranding, lettertype, enz...) Quote
Question
edc
Vanuit een eenvoudig adressenbestand had ik graag een html-tabel bekomen met vaste kolombreedtes en waarin bij de namen een hyperlink voorkomst naar het mailadres. Hoe pak ik dit het best aan? Van XML heb ik alsnog geen kaas gegeten.
3 answers to this question
Recommended Posts