Jump to content
  • 0

Ipad.. Een lay-out voor Portrait en lay-out voor Landscape

Dynare

Question

Posted

hallo,

ik heb nu een Lay-out voor Portrait en een lay-out voor landscape mode voor de ipad. maar nu wil ik dat die automatisch overschakeld als naar de goede lay-out als ik de ipad kantel en weer terug kantel.

Ik had gelezen dat dit zou kunnen via Get windowscontentheight en windowscontentwidth.?

Hoe zou ik dus kunnen oplossen?

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

er is nog geen trigger hiervoor... jammer genoeg :-)

je kan wel in je navigatie scripten dit inbouwen met de twee get functies die je al aangaf, en als ze dan van layout veranderen kan je wel naar een andere layout gaan afhankelijk van de orientatie.

• 0
Posted

Ja dat document heb ik al een paar keer voorbij zien komen ja.

In filemaker weet ik nu wel alles te vinden. Ik kan calculaties maken en scripts maar ik weet niet wat ik erin moet zetten dat is het probleem.

• 0
Posted

de ingredienten zijn de volgende script steps.

If [ IPHONE IS IN PORTRAIT MODE ]
   Go to Layout [ PORTRAIT ]
Else If [ IPHONE IS IN LANDSCAPE MODE ]
  Go to Layout [ LANDSCAPE ]
End If

• 0
Posted

Zo weinig maar .. ik dacht volgens mij veelste moeilijk.

Maar nu gebruik ik toch niet Get windowscontentheigt of licht het aan mij?

of snap ik het weer verkeerd

• 0
Posted

Sorry maar ik kom er niet uit. dat script van jouw

zo invoeren kan natuurlijk niet want de tabellen bestaan dan niet. die moeten aangemaakt worden.

wat moet ik iphone geven .

hoe ik het zie

If [ IPHONE IS IN PORTRAIT MODE ]

Go to Layout [ PORTRAIT ]

Else If [ IPHONE IS IN LANDSCAPE MODE ]

Go to Layout [ LANDSCAPE ]

iphone moet ik met calculatie aangeven get windowcontentheight enz en bij portrait mode geef ik vaste maten op van wat het hoort te zijn?

of begrijp ik het helemaal verkeerd?

En moet er in script niet een timer zodat die iedere keer kijkt of die landscape of portrait is.

• 0
Posted

zo invoeren kan natuurlijk niet want de tabellen bestaan dan niet. die moeten aangemaakt worden.

Het heeft weinig met tabellen te maken, je moet layouts aanmaken voor in portrait of in landscape

iphone moet ik met calculatie aangeven get windowcontentheight enz en bij portrait mode geef ik vaste maten op van wat het hoort te zijn?

inderdaad, je moet in het script die calculatie aangeven.

Bijvoorbeeld (dit is wss niet juist!)

If [ Get ( WindowContentHeight ) > Get ( WindowContentWidth ) ]        //dit wil zeggen dat je in Portrait bent
  Go to layout [ Layout_Portrait ]
Else If [ Get ( WindowContentHeight ) < Get ( WindowContentWidth ) ]     //dit iwl zeggen dat je in Landscape bent
 Go to layout [ Layout_Landscape ]
End If

En moet er in script niet een timer zodat die iedere keer kijkt of die landscape of portrait is.

Dit is een mogelijkheid, en dit kan met de script stap InstallOnTimer script, waarbij je dit dan telkens kan checken. Voor zover ik het weet, is dit niet aan te raden omdat het nogal batterij verbruikend is... Ik denk dat je je er beter bij neerlegt dat je niet "live" kan detecteren of een iPhone wordt gedraaid...

Verder denk ik dat je voor je verder gaat met ontwikkelen op iPhone, je best eerst je wat dieper informeert over de werking van FileMaker Pro. Lees eens wat tutorials hoe je scripts moet schrijven etc... anders denk ik dat je nog vaak met je hoofd tegen de muur gaat lopen :)