Jump to content
  • 0

Iemand ervaring met DBMailer?

AvD

Question

16 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Wel, het is een product van Dacons. Je kunt ze vinden op www.dacons.net

Ik heb er mijn Projectbeheer programma mee aangevuld. Zo kan ik nu emails versturen het attachements, een attachtement aanwijzen. Je kan er ook eMail mee ophalen en de attachtement in een map laten deponeren.

Het werkt onder OS-9, OS-X en onder Windows. Met het binnenhalen van email heb ik alleen wat tests uitgevoerd. Met het versturen heb ik goede ervaring onder OS-X, een klant onder Windows werkt er al een jaar plezierig mee voor het versturen. Zo komt alle verstuurde email-post op het netwerk netjes bijeen.

Verder is Dacons ook heel behulpzaam met vragen, ze reageren snel en to the point.

Wat moet ik meer zeggen?

• 0
Posted

De hardware leverancier raadt DBMailer aan, omdat het IMAP4 compatible is en dus kan samenwerken met MS Exchange waarbij het ook nog mogelijk is via Outlook of Outlook Express te blijven werken.

Met Dacons eerste versie hadden we geen goede ervaring: het was enkel bruikbaar voor talen zonder diacritische tekens en voor een franstalige klant is dat dus niet doenbaar. In dat opzicht hebben we van Dacons geen enkele positieve tegemoetkoming gekregen, hoewel op hun site helemaal geen sprake was van deze voor Europa toch wel zware beperking.

DBMailer schijnt dus niet erg veel gebruikt?

• 0
Posted
Wij gebruiken de Pop-it en SMTP-it plugins van CNS en zijn hier tevreden van.

http://www.cnsplug-ins.com/

Koen

Ik werk hier ook mee en ben uitermate tevreden. Als je in de voorkeuren aangeeft dat je de mails niets wenst te verwijderen kan je ze ook nog eens binnen halen in een email client. Ik doe dat ook al was het om sneller html en xml boodschappen te lezen.

CC

• 0
Posted

Ik gebruik ook mailit van Dacons naar tevredenheid.

Maar een vraag in het verlengde hiervan voor de gebruikers van POPit en SMTPit.

Voor mailit is het noodzakelijk om bij het versturen van een mail in HTML zelf helemaal de HTML code in elkaar te zetten. Geldt dat voor SMTPit ook of kan je daar een opgemaakt Filemaker veld aan mee geven en zoekt de plug-in dan uit hoe het verder moet?

Het is trouwens sowieso een probleem met opmaak in velden van Filemaker. Heeft iemand bijvoorbeeld een methode om opmaak uit te lezen uit een Filemaker veld?

• 0
Posted
Wij gebruiken de Pop-it en SMTP-it plugins van CNS en zijn hier tevreden van.Koen

Ik werk hier ook mee en ben uitermate tevreden. Als je in de voorkeuren aangeeft dat je de mails niets wenst te verwijderen kan je ze ook nog eens binnen halen in een email client. Ik doe dat ook al was het om sneller html en xml boodschappen te lezen.

CC

Weten jullie een manier om een "delay" in te bouwen bij het versturen van de mails? Ik ben reuze tevreden van SMTPit, maar zou graag bereiken dat ie een mail stuurt... drie seconden wacht... de tweede mail stuurt... drie seconden wacht.. etc.

Alvast bedankt,

DF

• 0
Posted

In een filemaker script kan je gewoon enkele seconden wachten voordat het script verder gaan, en dan stuur je de mail nog een keer.

Je gaat toch geen spam versturen?

• 0
Posted
In een filemaker script kan je gewoon enkele seconden wachten voordat het script verder gaan

Heu... fijn, maar dat is dus wat ik niet vind. Heb alles doorzocht, maar vind (wellicht iets stoms hoor) die scriptstap niet.

Dank,

DF

• 0
Posted

Die script stap heet Pause/Resume Script en staat als tweede bovenaan in de lijst (in het hoofdstuk Control). De parameters staan (na selectie) onderaan rechts onder Specify. Daar kan je een wachttijd instellen tot in seconden, of volgens een duurtijd opgegeven in een (tijds)veld, of zelfs nog onbepaald (tot de user op Enter drukt of op Continue klikt).

HTH

• 0
Posted
Daar kan je een wachttijd instellen tot in seconden

:oops: Als je natuurlijk mijn geduld hebt en test met 15 seconden, en dan de Continue button toch nog ziet staan en meteen concludeert dat het toch nog een useractie vereist... ja, dan verdien je slaag.

Ik zal het nooit meer doen.

Hartelijk dank,

De Foemper

• 0
Posted

Ik geloof dat je die Continue-button ook nog weg kunt houden door het script te beginnen met Allow User ABort Off, maar ben niet zeker :wink: .

• 0
Posted

Dat valt wel mee, de enige gebruiker is ondergetekende, en ik zit onderuitgezakt met een koffietje te kijken hoe die honderden mails buitengaan. Dus tenzij ik omval van de slaap, op de enter-toets, kan er niet veel gebeuren. En het enige wat er trouwens gebeurt is dat een mailtje zonder de delay wordt verstuurd.

Zoals de Nederlandrs zeggen: hij loopt als een speer nu.

DF

• 0
Posted
En het enige wat er trouwens gebeurt is dat een mailtje zonder de delay wordt verstuurd.

Dat kan je gemakkelijk voorkomen door de delay mee te sturen als attachment. Op die manier winnen je correspondenten ook tijd :lol: .