Jump to content
  • 0

Printen van facturen en dergelijken

andries

Question

Posted

Ik denk dat we het allemaal wel eens voorhebben: je wil een factuur printen, en dan past net die subsummary niet meer op die pagina, en FileMaker duwt die dan naar de volgende pagina... op zich niet echt netjes, maar dat is nu eenmaal het gedrag van FileMaker.

Ik vroeg mij gewoon af hoe andere ontwikkelaars dit oplossen? Wat ik nu doe is tijdens mijn script gaan kijken of het op 1 pagina past (of dat op zijn minst niet enkel de subsummary op een volgende pagina staat) en dan aan de hand hiervan naar een andere layout gaan waar bijvoorbeeld de font-size kleiner is, waardoor het wel weer op 1 pagina past.

Op zich werkt dit, maar ik vroeg me af of er geen betere manier is :)

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb daar ook geen oplossing voor ... wel een vraag wegens een gelijkaardig probleem: hoe ga jij in je script kijken of alles nog op één pagina past ?

• 0
Posted

Ik pas een gelijksoortige methode toe om te zorgen dat een subsummary altijd onderaan de pagina staat ongeacht het aantal regels. Een oplossing die ik ook vaak toepas is de subsummary bovenaan zetten maar dan heb je weer het probleem dat er soms een enkele factuurregel op een eigen pagina staat...

• 0
Posted
Ik heb daar ook geen oplossing voor ... wel een vraag wegens een gelijkaardig probleem: hoe ga jij in je script kijken of alles nog op één pagina past ?

Net op dezelfde manier zoals je het manueel zou doen:

* preview mode

* naar laatste pagina gaan

* paginanr uitlezen en nazien of dit groter is dan 1