Jump to content
  • 0

script "ga naar veld" na verlaten veld werkt niet echt

Vitruvius

Question

Posted

ik heb een veld met een dropdown keuze lijst

afhankelijk van datgene wat gekozen wordt start er een script waarbij een aantal velden automatisch ingevuld worden met bepaalde waarden. Dat werkt

daarna staat er in het script dat een bepaald veld geactiveerd moet worden waarna de gebruiker daar dan iets in moet vullen. Dat werkt gedeeltelijk in die zin dat ik de cursor wel zie pinken in dat veld, maar direct daarna het veld dat normaal in de tabvolgorde staat geactiveerd wordt. En dat zou niet mogen, wat is anders het nut van het "activeer veld" commando in mijn script.

Ik kan niet zonder tabvolgordes werken.

het eerste keuzeveld staat als taborder 1 omdat dat bij een nieuwe record het eerste veld is dat normaal ingevuld moet worden (andere velden worden automatisch ingevuld, maar kunnen fout zijn dus het kan voorvallen dat die gegevens eerst gewijzigd moeten worden afhankelijk van de situatie)

ik heb al in dat eerste keuzeveld de manier om naar een volgend veld te gaan uitgezet, maar dat helpt niet.

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

"Script Onderbreken" is echt een big no no :-)

Ik denk dat je het ook kan bereiken door te spelen met

"Exit Script" en dan als parameter true of false meesturen. Ik weet niet goed wat je bedoeling is, maar de script trigger "na verlaten veld" is een before script trigger. je moet dus op het einde zeggen of het veld moet verlaten worden (exit script [True]) of net niet (Exit script[False])

Groetjes

• 0
Posted

"Script onderbreken“ zal al de scripts die op dat moment aan het draaien zijn doen stoppen. Dit kan wel eens onverwachte gevolgen hebben :) Zeker als je met script triggers werkt.

• 0
Posted

Ah, dat stopt dus alle scripts

Dan kan een inde naam ook beter staan scriptS onderbreken staan

Waar kan ik die exit script vinden, want in mijn script-maker-ding zie ik dat er niet tussen staan.

script afsluiten wel, maar daar zie ik zo niet direct de oplossing in.

• 0
Posted

het is inderdaad script afsluiten (denk ik :-) )

Dat wil zeggen dat je uit het huidige script weggaat. Als het door een ander script werd aangeroepen zal dat script op die plaats terug verder lopen.

• 0
Posted

script afsluiten [ false ] ipv script afsluiten []

je moet je eens goed informeren over het verschil tussen BEFORE en AFTER script triggers, omdat hierbij het resultaat van het script afsluiten van belang is.

"True" zal de actie die het script triggert laten doorgaan (in uw geval dus het veld verlaten), "False" zal de actie annuleren en je blijft dus in het veld.

Om na zo een script trigger dan te kunnen bepalen naar welk veld je gaat, weet ik niet of dat kan... want een ga naar veld script stap heb je zelf al ondervonden dat het weinig invloed heeft... ik vrees echt dat wat je hier wil bereiken niet mogelijk is zonder je tabvolgorde aan te passen.

• 0
Posted

Ikzelf ben tegen dit euvel aangelopen, en heb daar een eenvoudige oplossing voor:

spring naar het veld net voor het veld dat je de focus wilt geven.

Daar gaat het systeem de fout in, door naar het volgende veld te gaan, en dat is precies wat je wilt