Jump to content
  • 0

objectnaam ophalen en plakken

Vitruvius

Question

Posted

ik heb een afbeelding en in layout heb ik dat object een naam gegeven.

Ik maak van die afbeelding een grote knop (en heb die voor te testen ook een naam gegeven)

bedoeling van de knop is dat bij het indrukken van de knop de naam van het object/afbeelding in een veld geplakt moet worden.

In mijn script selecteer ik eerst een veld, waarvan ik de inhoud wis (voor de zekerheid)

dan stel ik een variabele in ($$verband) en gebruik get (actieflayoutobjectnaam) om de waarde van de afbeelding/knop op te halen

vervolgens kopieer en plak ik die waarde in het doelveld

Maar het werkt dus niet en ik heb de indruk dat de waarde van de afbeelding/knop niet opgehaald worden.

Hier ( http://forums.filemaker.com/posts/5bc4154b74 ) gaat het over het zelfde probleem, maar als ik in een script moet opgeven wat de naam is van de knop, dan moet ik dus voor elke knop een script aanmaken, en dat is niet de bedoeling.

Hier ( http://filemakertoday.com/com/showthread.php/21077-Dynamically-passing-field-object-name-in-a-script ) hebben ze als eventuele oplossing onobject enter, maar dat kan ik nergens vinden

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Misschien dat nu iemand iemand een oplossing heeft voor mijn probleem?

De functie van de knop is om als link te dienen voor de inhoud van het veld waar de knop naast staat.

Via het ophalen van de naam van de knop (die dezelfde is als de naam van het veld waarover het gaat) kan ik de inhoud van het corresponderende veld ophalen.

Ik zou van het veld een knop kunnen maken, maar dan kan ik daar niets invoeren of de inhoud wijzigen

• 0
Posted

Binnen mijn databank is een spoornummer een zeer vaak gebruikt iets (gewoon een cijfer).

Elk spoornummer is dan ook een record en vorm de kern van de databank.

Doordat de sporen onderling vaak in interactie liggen is er een verwijzing naar dat spoornummer. (Harris matrix)

De spoornummers die van belang zijn bij een ander spoor worden in verschillende soorten velden ingegeven. (o.a. ook een simpel zoek veld). Naast elk veld is een knopje (klein tekeningetje van een omgeslagen pijltje). Nu heb ik voor elk van zo'n knop een script waarin staat dat ie de waarde uit veld X moet halen en moet zoeken naar het record.

Nu zou het leuk zijn indien ik de knop dezelfde naam (min of meer) kan geven als het veld waarover het gaat. Dan hoef ik maar één script te maken dat ik voor elke knop kan herbruiken. want het script haalt als variabele de knopnaam op, en die knopnaam is de veldnaam van het veld waar de op te halen waarde in zit. Een tweede variabele haalt dan de waarde uit het veld op en dan kan de zoekactie beginnen. Van het veld zelf een knop maken gaat niet, want ik moet nog gegevens kunnen invoegen.

Of kan dat misschien wel